luns, 5 de xuño de 2017

PESIÓNS..............








 

 

A contía das novas pensións reducirase un 4% cada 10 anos e de maneira acumulativa

O Goberno recoñece en Bruxelas os efectos da entrada en vigor do factor de sustentabilidade


​O Goberno do PP, aínda que en España trata de silenciar as consecuencias da súa política de pensións, en Bruxelas presume das consecuencias das reformas impostas. Reformas que de manterse transformarán o noso actual sistema público de pensións nun modelo de pensións de indigencia,  sen ningún encaixe constitucional. Na última versión da Actualización de Programa de Estabilidade recoñece, por primeira vez, que a partir de 2019 producirase unha redución da contía das novas pensións de xubilación do 4% cada 10 anos e de maneira acumulativa.
Ademais, nunha década atrasarase en case 9 meses a idade media de xubilación efectiva en España, sendo xa unha das máis altas da UE.
Por outra banda, no citado informe o Goberno destaca o valioso papel do novo Índice de Revalorización Anual das pensións á hora de “conxelar” o gasto en pensións (o sindicato estima nun 20% a perda de poder adquisitivo, cada 10 anos, por este índice)
Tal e como recoñece o propio Goberno na nova versión 2017-2010 da Actualización do Programa de Estabilidade, nunha década atrasarase en case 9 meses a idade media de xubilación efectiva en España (que por certo é unha das máis altas da UE con 64,1 anos) e a partir de 2019 (grazas ao chamado Factor de Sustentabilidade)  producirase unha redución da contía das novas pensións de xubilación do 4%, acumulativo cada 10 anos (é dicir unha pensión de xubilación de 1000 euros mensuais non pasará de 960 euros en só 10 anos e así sucesivamente).
A isto hai que sumar, a perda de poder adquisitivo que sufrirán os pensionistas a tenor do Índice de Revalorización Anual das Pensións ideado polo Goberno, para evitar que as pensións se revaloricen conforme ao IPC (o  incremento de pensións do 0,25% anual ou como moito do 0,5% quedará moi por baixo do custo da vida), o que producirá un grave e crecente  empobrecimiento dos pensionistas ao longo da súa vida (convén lembrar que a pensión media sitúase en 918 euros mensuais). 
Así, ao Goberno non parece interesarlle o dano que se produce na equidad intergeneracional ao percibir as xubilados pensións moito máis baixas que os que lles preceden.
Todo isto fai que o gasto en pensións apenas varíe nas próximas décadas, a pesar de que se prevé que o número de pensionistas aumente en máis de 6 millóns. En 2013, o gasto en pensións foi do 11,8% do PIB; en 2050 será lixeiramente superior (12,3%) e a partir de entón e até 2060, volverá descender ao 11% do PIB, segundo as propias estimacións do Goberno.
O Executivo entende que o tope máximo de gasto debe adecuarse aos ingresos por cotizacións da Seguridade Social (que se manteñen máis ou menos estables desde hai anos en torno ao 11% do PIB). Só lle preocupa a dimensión financeira e a capacidade do sistema para autofinanciarse. Con todo:
  • 1. Oculta que ese nivel de ingresos por cotizacións é substancialmente inferior ao doutros países de referencia (14% en Alemaña, 16,9% en Francia)
  • 2. Dá por feito que as pensións contributivas só poidan ser financiadas a través de cotizacións cando noutros países (como Alemaña ou Francia) as achegas do Estado representan máis do 25% do total de gasto en pensións.
  • 3. Silénciase que en distintos países (como Italia, Francia ou Austria) dedican unha porcentaxe substancialmente maior ao pago de pensións públicas (ao redor de 3 puntos porcentuais máis do PIB), sen que isto supoña ningunha ameaza seria para a estabilidade orzamentaria a ollos a Comisión Europea.
  • 4. O Goberno obvia e non dá ningunha relevancia á forte caída do gasto que se producirá a partir de 2050, como consecuencia do esgotamento dos efectos da xubilación da xeración do baby boom.
UGT considera que as reformas de 2013 e a inacción do Goberno ante a deterioración das contas da Seguridade Social reflicten unha concepción ideolóxica. O modelo de pensións que o Goberno parece perseguir sacrifica o papel central que o sistema público representa dentro do noso Estado de Benestar.

 

Neste sentido, convén lembrar que tan importante como a sustentabilidade financeira do sistema é a súa adecuación ou sustentabilidade social e xurídica, é dicir debe adecuarse ao que marca a Constitución. Ou o que é o mesmo,  as pensións non poden contemplarse só como un problema de números,  cadrar contas axustando basicamente o gasto (algo que por suposto UGT non comparte, que en reiteradas ocasións sinalou que o problema do sistema non é de gastos, senón de ingresos e para iso hai solucións). A prioridade debe ser garantir unhas pensións adecuadas que permitan vivir dignamente ás persoas maiores.