XUVENTUDE



 Achegamos algúns enlaces de interese que se complementan, informativamente, coas diferentes "novas" de actualidade.

Informe situación xuventude en Galicia 2018














_________________________________________________________________________





__________________________________________________________________________________

16/11/2017


Para UGT, este contrato de substitución supón para a novas contratación estable, de calidade e con dereitos (contrato indefinido e con salarios de convenio), producindo unha substitución eficaz e eficiente no mercado de traballo, da que sairían beneficiadas todas as partes, tanto os mozos como as empresas, que verían unha solución á perda dese capital humano que se xubila inminentemente.

Ademais, realízase unha aposta en firme polo emprego de calidade, en detrimento de a precariedade e temporalidade que existe hoxe no noso mercado laboral, a través de contratos indefinidos e con dereitos. Desta forma, o sindicato aposta pola empleabilidad de máis da metade dos mozos en paro (600.000 menores de 30 anos) que só dispoñen de estudos básicos e cuxa incorporación ao mercado laboral está sometida a grandes dificultades e a un altísimo risco de que se produza nas condicións máis precarias.

UXT considera que este contrato de substitución, a diferenza doutras fórmulas de contratación de mozas, posibilita, por tanto, que os mozos non entren no mercado laboral pola porta da temporalidade e a precariedade; e ofrece a igualdade de condicións no emprego e o salario do novo respecto ao resto de traballadores da empresa e a posibilidade de desenvolverse na mesma.



                                                                                                                                    


31/07/2017.- Actualizado a...


A Unión Xeral de Traballadores reclama ao Goberno que acepte as propostas do sindicato para mellorar o plan de Garantía Xuvenil, expostas xa na mesa de diálogo social de plan de choque polo emprego. Medidas que corresponden ao documento de plan de choque polo emprego elaborado por UGT e que incorpora medidas que xa demostraron a súa eficacia noutros países, como impulsar de novo o contrato de substitución nas empresas, un plan de políticas integrales para os mozos con baixa cualificación, a elaboración dun estatuto que regule practícalas non laborais ou unha rede de oficinas de emprego novo a nivel estatal, que contribuirían a loitar contra a precariedad no emprego xuvenil e a mellorar os niveis de emprego, así como a fortalecer o noso tecido produtivo e a encarar a recuperación real para un dos colectivos máis prexudicados pola crise e as políticas do Executivo no noso país durante os últimos anos.






A Unión General de Traballadores reclama ao Goberno que acepte as propostas do sindicato para mellorar o plan de Garantía Xuvenil, expostas xa na mesa de diálogo social de plan de choque polo emprego. Medidas que corresponden ao documento de plan de choque polo emprego elaborado por UGT e que incorpora medidas que xa demostraron a súa eficacia noutros países, como impulsar de novo o contrato de substitución nas empresas, un plan de políticas integrais para os mozos con baixa cualificación, a elaboración dun estatuto que regule practícalas non laborais ou unha rede de oficinas de emprego novo a nivel estatal, que contribuirían a loitar contra a precariedade no emprego xuvenil e a mellorar os niveis de emprego, así como a fortalecer o noso tecido produtivo e a encarar a recuperación real para un dos colectivos máis prexudicados pola crise e as políticas do Executivo no noso país durante os últimos anos.






                                                                                                                                  





08/06/2017.- Actualizado a... 


 
O informe reflicte que, durante o primeiro trimestre do ano, do total de asalariados menores de 25 anos, que se cifrou en 776.900, os que teñen un contrato indefinido son só 213.100 mozos de devandita idade. Unha temporalidade que leva rotación e un encadenamiento abusivo de contratos, que xera precariedade entre a mocidade.

En canto á contratación a tempo parcial, esta supón o 23% da contratación nos mozos e aumenta progresivamente, rexistrándose un aumento do 1,9% respecto ao trimestre anterior e do 2,2% respecto ao mesmo período do ano 2016. Ademais, é máis elevada nas mulleres e a medida que aumenta a súa idade.

O Goberno está a recuperar cuantitativamente o emprego á conta dunha maior precariedade para os mozos. Para o Executivo do noso país, a diminución do desemprego é positiva, sexa como sexa o modelo de emprego que se está xerando. Por iso, UGT demanda outra política que se centre nos mozos, a través dun plan de choque polo emprego xuvenil, no marco do Diálogo Social, co fin de fomentar empregos e salarios dignos para este colectivo.

Neste sentido, é necesario que o Executivo destine os recursos do Plan de Garantía Xuvenil en fomentar as ofertas de emprego e formación de calidade, a través da colocación inmediata nunha posto vacante por parte dos servizos públicos de emprego, con asesoramento laboral de calidade e cuns servizos de emprego públicos abertos e dispostos a axudar aos mozos.

Hai que impulsar o emprego de calidade e con dereitos para a mocidade do noso país, desterrando a idea do "todo vale" para este colectivo. Os mozos deben ter as mesmas condicións de traballo que o resto dos asalariados, permitindo así a diminución dos niveis de desigualdade de todos e todas, independentemente da súa idade. Só poderemos falar de recuperación cando a mellora do emprego esténdase a todos os territorios e a todas as persoas.



 
                                                                                                                                  


18/05/2017.-Actualizado a ...



 
Ademais, segundo expuxo o Responsable de Mocidade de UGT, Eduardo Magaldi, a precariedade xuvenil ten unha serie de características que fan do traballo inestable, pobre e que mingua as condicións de vida dos mozos. “A temporalidade creceu un 3% para este colectivo, situándose no 57%; o 36% dos contratos teñen unha duración inferior a 6 meses; o 28% dos contratos son a tempo parcial e, deles máis da metade téñeno por non atopar outro emprego; un alto volume de mozos realizan horas extras; e a maioría deste colectivo ten soldos baixos, a pesar de que hai sectores que están a aumentar a súa produción de maneira considerable”.
Neste sentido, resaltou que “despois do espectacular dato do turismo en Semana Santa, un dos sectores onde os mozos acceden ao mercado laboral é o de hostalaría e ese aumento en turismo tense que ver nunha mellora dos salarios e da mellora das condicións laborais dos traballadores, non en aumentos da precariedade ou das horas extras”.
Todo iso ten unhas consecuencias claras para a economía, xa que se propicia a economía mergullada, aumentan as enfermidades profesionais, os accidentes de traballo e riscos psicosociais, e se empobrece aos mozos de face ao futuro e á sociedade, ao non ter ingresos o sistema de Seguridade Social”, como manifestou Antoñanzas.
Por iso, UGT considera fundamental que a Inspección de Traballo persiga a contratación temporal fraudulenta, para recuperar o principio de causalidad na contratación; que se cambie o modelo produtivo para xerar emprego de calidade; que se equiparen os salarios e auméntese o SMI; e que se termine coa parcialidad involuntaria, que menoscaba os dereitos e salarios da mocidade.
Ademais, é imprescindible que se informe e fórmese aos mozos nos seus dereitos laborais, xa que moitos non saben nin canto dura o seu contrato; que se actúe contra a impunidade das empresas multiservicios, que son un foco de desregulación laboral; que se implemente un plan de choque polo emprego xuvenil que favoreza a inserción con dereitos deste colectivo no mercado laboral; e que se reforce o Plan de Garantía Xuvenil para ampliar a protección dos mozos e aumentar a súa inserción, con medidas como a colocación inmediata nunha posto vacante por parte dos servizos públicos de emprego.
Para Cristina Antoñanzas, as medidas que até agora ha implementado o Goberno “mostráronse totalmente ineficaces. Europa deunos 3.000 millóns de euros para os mozos que non se están utilizando, xa que non se crea emprego estable e de calidade con este programa. Até agora, só un terzo dos potenciais beneficiarios inscribíronse, e o que estamos a percibir é que as empresas contratan aos mozos con este programa, aos 6 meses bótanlles e volven contratar a outro mozo só para beneficiarse da bonificación”.
Por iso, esixiu ao Goberno a cumprir integramente con este programa e a facilitar información da avaliación e o seguimento dos resultados do mesmo aos interlocutores sociais, “xa que até o momento o Goberno non o cumpriu”.




                                                                                                                                   




O traballo que vén efectuando desde os Centros de Promoción de Emprego é axudar á poboación nova a través dos servizos de orientación e asesoramento sociolaboral.
Os problemas que ten a poboación xuvenil á hora de acceder ao mundo laboral, veñen determinados moitas veces pola desorientación e desinformación que sofren. Así, os Centros de Promoción de Emprego, son un elemento fundamental para conseguir que esa inserción laboral sexa o máis fácil posible, para iso iníciase o traballo coa orientación sociolaboral, orientación que se desenvolve de forma individualizada a cada un dos usuarios, adaptándoa ás súas necesidades persoais, formativas ou de experiencia profesional previa.
Os Centros de Promoción de Emprego, son útiles para ti
O labor que se realiza nos Centros consiste en analizar as zonas de actuación, recompilación de información para despois poder ofrecela aos seus usuarios, obtendo así unha documentación moi valiosa en canto a bolsas, oposicións, ofertas de emprego, etc., reflectida en boletíns informativos, taboleiros de anuncios, dípticos... e ter tamén tomas de contactos con empresas e outros organismos e asociacións, para deste xeito, póidanse desenvolver todo tipo de actividades encamiñadas a fomentar a inserción de mozas en xeral, incluíndo a todos aqueles mozos socialmente desfavorecidos, dándolles todo o apoio, información e asesoramento que necesiten.
Nos Centros, pensamos en como mellorar a túa situación.
O modo en que estes Centros están a funcionar é cunha gran dedicación cara aos mozos, pondo á súa disposición todo o tempo necesario e realizando diversas entrevistas para ver cal é a súa situación, para así poder axudarlles a realizar o seu itinerario profesional, o seu currículo e en definitiva atopar un emprego. Por iso tamén nos centros creáronse bolsas de traballo. Pero ademais desa atención personalizada tamén se estableceron dinámicas de grupo e talleres con mozos de similares características.
Marcámonos uns obxectivos claros para poder axudarche
Entre os obxectivos dos Centros destacan:
Favorecer, na medida do posible, a inserción no mundo laboral dos e as novas.
Asesorar na toma de decisións e na realización de proxectos profesionais.
Orientar en técnicas de procura de emprego, preparación de entrevistas de traballo, elaboración de CV, cartas de presentación, etc.
Creación de fondos documentais sobre todo tipo de actividades, para que poidan ser consultados por todos os mozos.
Ofrecer información de interese, tanto no ámbito laboral como social, para os mozos.

O Programa de garantía xuvenil ten a súa orixe nunha iniciativa do Consello Europeo para atender a difícil situación dos mozos en determinadas rexións europeas. O Goberno español regulou as bases do Sistema nacional de garantía xuvenil e, de seguido, o Goberno galego, froito do diálogo social entre a Xunta, UGT, CCOO e CEG, pon en marcha o desenvolvemento das medidas adicionais ao sistema estatal. Con este Programa preténdese que as persoas que cumpran cos requisitos establecidos reciban unha oferta de emprego, educación continua, formación de aprendiz ou prácticas, tras rematar a educación formal ou quedar nunha situación de desemprego.

O Programa de activación para o emprego enmárcase no acordo asinado o 29 de xullo de 2014 dentro do diálogo social entre o Goberno e interlocutores sociais. Neste, unha das medidas prioritarias que se materializou foi o deseño, coa colabración das comunidades autónomas, dun programa de activación para o emprego cun contido específico en orientación, formación e recoñecemento da experiencia laboral, acompañado dunha axuda económica (426 euros durante seis meses), para facilitar a reinserción laboral das persoas desempregadas de longa duración con cargas familiares. En Galicia, tamén dentro do marco do diálogo social, Xunta, UGT, CCOO e CEG asinaron as medidas complementarias o pasado 14 de xaneiro de 2015.



                                                                                                                                                                    







Que é o Observatorio de Emprego Xoven?
É unha estrutura permanente de observación e de análise centrada especificamente no colectivo Xuvenil desde unha perspectiva laboral, económica e social.
O Observatorio de Emprego Xoven é un instrumento para a observación estratéxica e a avaliación do colectivo xuvenil nos diversos procesos de inserción laboral que completa e das súas condicións sociolaborais nos distintos sectores produtivos, para o desenvolvemento de accións e estratexias que favorezan tanto o seu acceso ao emprego, como a igualdade de condicións laborais con respecto ao resto dos traballadores.
O Observatorio de Emprego Xoven, permítenos observar desde un denominador común a transición dos mozos desde o seu proceso inicial de formación até alcanzar a súa inserción no mercado laboral, destacando principalmente as seguintes fases:
·         Mozos en proceso de formación e cualificación.
·         Mozos en procesos de inserción laboral.
·         Mozos no mercado laboral.
Por que un Observatorio de Emprego Xoven?
Un dos maiores retos aos que se enfronta actualmente a sociedade, é o de facilitar o acceso a un emprego estable e con garantías aos mozos para que poidan integrarse en igualdade de condicións ao resto da cidadanía; así como lograr a súa autonomía económica e poder desenvolver as súas aspiracións persoais.
O acceso dos mozos ao emprego constitúe na actualidade o centro do debate político e económico, como premisa esencial para contribuír á estabilidade social, que é a base do crecemento económico e do benestar de toda sociedade moderna.
Unha sociedade que non é capaz de ofrecer ás novas oportunidades laborais concretas corre o risco de entrar nun círculo vicioso de desemprego, desarticulación social e acelerar o risco de exclusión social.
A progresiva flexibilización do mercado de traballo configura un escenario marcado especialmente pola vulnerabilidade económica e social dos mozos, enchendo de incerteza a súa integración social como consecuencia da excesiva vinculación da mocidade ao desemprego e á precariedade laboral.
Este feito supuxo na práctica unha inserción laboral dos mozos en condicións de traballo máis precarias, marcada pola temporalidade e a eventualidade laboral, a economía mergullada, sinistralidade laboral, vulnerabilidade social e discriminación social. Todo isto tradúcese nunha escasa participación dos mozos no proceso produtivo e social.
Para que serve o Observatorio de Emprego Xóven?
Co Observatorio de Emprego Xoven, tense unha unidade de traballo permanente dirixida a observar de forma especifica a situación e a evolución dos mozos inmersos en procesos de inserción laboral, así como a evolución das súas condicións laborais con respecto ao resto dos traballadores.
O Observatorio de Emprego Novo é un instrumento eficaz que nos permite facer un diagnóstico fiable e válido sobre os avances nos diversos procesos de inserción laboral establecidos para os mozos e as condicións laborais que regulan o mercado de traballo dos mesmos.
O sistema de indicadores empregado polo Observatorio de Emprego Novo permite a centrar a atención en investigacións tanto de carácter cuantitativo e cualitativo, que permiten analizar a complexidade do acceso ao mercado de traballo e os factores discriminatorios que acompañan a mozos tanto traballadores como potencialmente traballadores, na consecución dun posto de traballo estable e en condicións de igualdade ao do resto dos traballadores.
Obxectivos primordiais do Observatorio
O principal obxectivo do Observatorio de Emprego Xoven é o de promover a inserción laboral dos mozos e aumentar o seu empleabilidad, mediante a xeración dun coñecemento participativo que permita mellorar a toma de decisións, así como combater as discriminacións que por razón de idade impiden a igualdade de condicións laborais con respecto ao resto dos traballadores no marco das relacións laborais.
Os obxectivos do Observatorio de Emprego Novo estarán marcados polos seguintes criterios:

  • Producir e xerar coñecemento de carácter periódico e sistemático sobre a situación sociolaboral dos mozos en cada momento e a súa evolución, co fin de coñecer os cambios socio-laborais e económicos rexistrados.Analizar e avaliar as tendencias tanto das medidas deseñadas para os mozos nos distintos plans de emprego que favorecen a súa inserción laboral, como as condicións laborais recollidas para os mozos traballadores nos diversos sectores de produtivos no marco da negociación colectiva. 
  • Orixinar un sistema de apoio para os axentes implicados tanto no deseño das políticas e medidas que favorezan a empleabilidad e a cualificación dos mozos a través dos plans de emprego, como nos procesos de negociación que contemplen medidas especificas para mozas nos convenios colectivos.
  • Propor políticas con tendencia a mellorar a situación sociolaboral dos mozos traballadores ou mozos potencialmente traballadores nos diversos ámbitos da súa actividade.








Servicio Europeo de Empleo CADROS CON LIGAZÓN DIRECTA_______________________________



RedtrabajaConsejo de la JUVENTUD de EspañaInjuveNo me paro, elijo mi futuro