Achegamos algúns enlaces de interese que se complementan, informativamente, coas diferentes "novas" de actualidade.
Informe situación xuventude en Galicia 2018
Informe situación xuventude en Galicia 2018
- INFORMACIÓN SOBRE O PROGRAMA DE GARANTIA XUVENIL
- INFORMACIÓN SOBRE O PROGRAMA PARA A ACTIVACION DE EMPREGO
- DÍPTICO PROGRAMA DE GARANTIA XUVENIL
- PRESENTACIÓN EXPLICATIVA DO PROGRAMA DE GARANTIA XUVENIL
- REVISTA XOVEN DE EMPREGO
- ARQUIVO XERAL DE NOVAS
- INFORME SOBRE A PRECARIEDADE 2016-2017
- PROGRAMA EUROPEO XUVENTUDE
**************
-------------------------------------------------Informe Xuvenil
---------------------------------
_________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
16/11/2017
Para UGT, este contrato de substitución supón para a novas contratación estable, de calidade e con dereitos (contrato indefinido e con salarios de convenio), producindo unha substitución eficaz e eficiente no mercado de traballo, da que sairían beneficiadas todas as partes, tanto os mozos como as empresas, que verían unha solución á perda dese capital humano que se xubila inminentemente.
Ademais, realízase unha aposta en firme polo emprego de calidade, en detrimento de a precariedade e temporalidade que existe hoxe no noso mercado laboral, a través de contratos indefinidos e con dereitos. Desta forma, o sindicato aposta pola empleabilidad de máis da metade dos mozos en paro (600.000 menores de 30 anos) que só dispoñen de estudos básicos e cuxa incorporación ao mercado laboral está sometida a grandes dificultades e a un altísimo risco de que se produza nas condicións máis precarias.
UXT considera que este contrato de substitución, a diferenza doutras fórmulas de contratación de mozas, posibilita, por tanto, que os mozos non entren no mercado laboral pola porta da temporalidade e a precariedade; e ofrece a igualdade de condicións no emprego e o salario do novo respecto ao resto de traballadores da empresa e a posibilidade de desenvolverse na mesma.
Ademais, realízase unha aposta en firme polo emprego de calidade, en detrimento de a precariedade e temporalidade que existe hoxe no noso mercado laboral, a través de contratos indefinidos e con dereitos. Desta forma, o sindicato aposta pola empleabilidad de máis da metade dos mozos en paro (600.000 menores de 30 anos) que só dispoñen de estudos básicos e cuxa incorporación ao mercado laboral está sometida a grandes dificultades e a un altísimo risco de que se produza nas condicións máis precarias.
UXT considera que este contrato de substitución, a diferenza doutras fórmulas de contratación de mozas, posibilita, por tanto, que os mozos non entren no mercado laboral pola porta da temporalidade e a precariedade; e ofrece a igualdade de condicións no emprego e o salario do novo respecto ao resto de traballadores da empresa e a posibilidade de desenvolverse na mesma.
31/07/2017.- Actualizado a...
A
Unión Xeral de Traballadores reclama ao Goberno que acepte as propostas
do sindicato para mellorar o plan de Garantía Xuvenil, expostas xa na
mesa de diálogo social de plan de choque polo emprego. Medidas que
corresponden ao documento de plan de choque polo emprego elaborado por
UGT e que incorpora medidas que xa demostraron a súa eficacia noutros
países, como impulsar de novo o contrato de substitución nas empresas,
un plan de políticas integrales para os mozos con baixa cualificación, a
elaboración dun estatuto que regule practícalas non laborais ou unha
rede de oficinas de emprego novo a nivel estatal, que contribuirían a
loitar contra a precariedad no emprego xuvenil e a mellorar os niveis de
emprego, así como a fortalecer o noso tecido produtivo e a encarar a
recuperación real para un dos colectivos máis prexudicados pola crise e
as políticas do Executivo no noso país durante os últimos anos.
A Unión General de Traballadores reclama ao Goberno que acepte as propostas do sindicato para mellorar o plan de Garantía Xuvenil, expostas xa na mesa de diálogo social de plan de choque polo emprego. Medidas que corresponden ao documento de plan de choque polo emprego elaborado por UGT e que incorpora medidas que xa demostraron a súa eficacia noutros países, como impulsar de novo o contrato de substitución nas empresas, un plan de políticas integrais para os mozos con baixa cualificación, a elaboración dun estatuto que regule practícalas non laborais ou unha rede de oficinas de emprego novo a nivel estatal, que contribuirían a loitar contra a precariedade no emprego xuvenil e a mellorar os niveis de emprego, así como a fortalecer o noso tecido produtivo e a encarar a recuperación real para un dos colectivos máis prexudicados pola crise e as políticas do Executivo no noso país durante os últimos anos.
08/06/2017.- Actualizado a...
O informe reflicte que, durante o primeiro trimestre do ano, do
total de asalariados menores de 25 anos, que se cifrou en 776.900, os
que teñen un contrato indefinido son só 213.100 mozos de devandita
idade. Unha temporalidade que leva rotación e un encadenamiento
abusivo de contratos, que xera precariedade entre a mocidade.
En canto á contratación a tempo parcial, esta supón o 23% da
contratación nos mozos e aumenta progresivamente, rexistrándose un
aumento do 1,9% respecto ao trimestre anterior e do 2,2% respecto ao
mesmo período do ano 2016. Ademais, é máis elevada nas mulleres e
a medida que aumenta a súa idade.
O Goberno está a recuperar cuantitativamente o emprego á conta
dunha maior precariedade para os mozos. Para o Executivo do noso
país, a diminución do desemprego é positiva, sexa como sexa o
modelo de emprego que se está xerando. Por iso, UGT demanda outra
política que se centre nos mozos, a través dun plan de choque polo
emprego xuvenil, no marco do Diálogo Social, co fin de fomentar
empregos e salarios dignos para este colectivo.
Neste sentido, é necesario que o Executivo destine os recursos do
Plan de Garantía Xuvenil en fomentar as ofertas de emprego e
formación de calidade, a través da colocación inmediata nunha
posto vacante por parte dos servizos públicos de emprego, con
asesoramento laboral de calidade e cuns servizos de emprego públicos
abertos e dispostos a axudar aos mozos.
Hai que impulsar o emprego de calidade e con dereitos para a
mocidade do noso país, desterrando a idea do "todo vale"
para este colectivo. Os mozos deben ter as mesmas condicións de
traballo que o resto dos asalariados, permitindo así a diminución
dos niveis de desigualdade de todos e todas, independentemente da súa
idade. Só poderemos falar de recuperación cando a mellora do
emprego esténdase a todos os territorios e a todas as persoas.
- Informe "Panorama del Empleo Joven"
- Audio Eduardo Magaldi, Responsable Confederal de Juventud de UGT
18/05/2017.-Actualizado a ...
Ademais,
segundo expuxo o Responsable de Mocidade de UGT, Eduardo Magaldi, a
precariedade xuvenil ten unha serie de características que fan do
traballo inestable, pobre e que mingua as condicións de vida dos
mozos. “A temporalidade creceu un 3% para este colectivo,
situándose no 57%; o 36% dos contratos teñen unha duración
inferior a 6 meses; o 28% dos contratos son a tempo parcial e, deles
máis da metade téñeno por non atopar outro emprego; un alto volume
de mozos realizan horas extras; e a maioría deste colectivo ten
soldos baixos, a pesar de que hai sectores que están a aumentar a
súa produción de maneira considerable”.
Neste sentido,
resaltou que “despois do espectacular dato do turismo en Semana
Santa, un dos sectores onde os mozos acceden ao mercado laboral é o
de hostalaría e ese aumento en turismo tense que ver nunha mellora
dos salarios e da mellora das condicións laborais dos traballadores,
non en aumentos da precariedade ou das horas extras”.
Todo iso ten
unhas consecuencias claras para a economía, xa que se propicia a
economía mergullada, aumentan as enfermidades profesionais, os
accidentes de traballo e riscos psicosociais, e se empobrece aos
mozos de face ao futuro e á sociedade, ao non ter ingresos o sistema
de Seguridade Social”, como manifestou Antoñanzas.
Por iso, UGT
considera fundamental que a Inspección de Traballo persiga a
contratación temporal fraudulenta, para recuperar o principio de
causalidad na contratación; que se cambie o modelo produtivo para
xerar emprego de calidade; que se equiparen os salarios e auméntese
o SMI; e que se termine coa parcialidad involuntaria, que menoscaba
os dereitos e salarios da mocidade.
Ademais, é
imprescindible que se informe e fórmese aos mozos nos seus dereitos
laborais, xa que moitos non saben nin canto dura o seu contrato; que
se actúe contra a impunidade das empresas multiservicios, que son un
foco de desregulación laboral; que se implemente un plan de choque
polo emprego xuvenil que favoreza a inserción con dereitos deste
colectivo no mercado laboral; e que se reforce o Plan de Garantía
Xuvenil para ampliar a protección dos mozos e aumentar a súa
inserción, con medidas como a colocación inmediata nunha posto
vacante por parte dos servizos públicos de emprego.
Para Cristina
Antoñanzas, as medidas que até agora ha implementado o Goberno
“mostráronse totalmente ineficaces. Europa deunos 3.000 millóns
de euros para os mozos que non se están utilizando, xa que non se
crea emprego estable e de calidade con este programa. Até agora, só
un terzo dos potenciais beneficiarios inscribíronse, e o que estamos
a percibir é que as empresas contratan aos mozos con este programa,
aos 6 meses bótanlles e volven contratar a outro mozo só para
beneficiarse da bonificación”.
Por iso,
esixiu ao Goberno a cumprir integramente con este programa e a
facilitar información da avaliación e o seguimento dos resultados
do mesmo aos interlocutores sociais, “xa que até o momento o
Goberno non o cumpriu”.
O traballo que vén efectuando desde os Centros de Promoción de Emprego é axudar á poboación nova a través dos servizos de orientación e asesoramento sociolaboral.
Os
problemas que ten a poboación xuvenil á hora de acceder ao mundo
laboral, veñen determinados moitas veces pola desorientación e
desinformación que sofren. Así, os Centros de Promoción de
Emprego, son un elemento fundamental para conseguir que esa inserción
laboral sexa o máis fácil posible, para iso iníciase o traballo
coa orientación sociolaboral, orientación que se desenvolve de
forma individualizada a cada un dos usuarios, adaptándoa ás súas
necesidades persoais, formativas ou de experiencia profesional
previa.
Os
Centros de Promoción de Emprego, son útiles para ti
O
labor que se realiza nos Centros consiste en analizar as zonas de
actuación, recompilación de información para despois poder
ofrecela aos seus usuarios, obtendo así unha documentación moi
valiosa en canto a bolsas, oposicións, ofertas de emprego, etc.,
reflectida en boletíns informativos, taboleiros de anuncios,
dípticos... e ter tamén tomas de contactos con empresas e outros
organismos e asociacións, para deste xeito, póidanse desenvolver
todo tipo de actividades encamiñadas a fomentar a inserción de
mozas en xeral, incluíndo a todos aqueles mozos socialmente
desfavorecidos, dándolles todo o apoio, información e asesoramento
que necesiten.
Nos
Centros, pensamos en como mellorar a túa situación.
O
modo en que estes Centros están a funcionar é cunha gran dedicación
cara aos mozos, pondo á súa disposición todo o tempo necesario e
realizando diversas entrevistas para ver cal é a súa situación,
para así poder axudarlles a realizar o seu itinerario profesional, o
seu currículo e en definitiva atopar un emprego. Por iso tamén nos
centros creáronse bolsas de traballo. Pero ademais desa atención
personalizada tamén se estableceron dinámicas de grupo e talleres
con mozos de similares características.
Marcámonos
uns obxectivos claros para poder axudarche
Entre
os obxectivos dos Centros destacan:
Favorecer,
na medida do posible, a inserción no mundo laboral dos e as novas.
Asesorar
na toma de decisións e na realización de proxectos profesionais.
Orientar
en técnicas de procura de emprego, preparación de entrevistas de
traballo, elaboración de CV, cartas de presentación, etc.
Creación
de fondos documentais sobre todo tipo de actividades, para que poidan
ser consultados por todos os mozos.
Ofrecer
información de interese, tanto no ámbito laboral como social, para
os mozos.
O Programa de garantía xuvenil ten a
súa orixe nunha iniciativa do Consello Europeo para atender a
difícil situación dos mozos en determinadas rexións europeas. O
Goberno español regulou as bases do Sistema nacional de garantía
xuvenil e, de seguido, o Goberno galego, froito do diálogo social
entre a Xunta, UGT, CCOO e CEG, pon en marcha o desenvolvemento das
medidas adicionais ao sistema estatal. Con este Programa preténdese
que as persoas que cumpran cos requisitos establecidos reciban unha
oferta de emprego, educación continua, formación de aprendiz ou
prácticas, tras rematar a educación formal ou quedar nunha
situación de desemprego.
O Programa de activación para o
emprego enmárcase no acordo asinado o 29 de xullo de 2014 dentro do
diálogo social entre o Goberno e interlocutores sociais. Neste, unha
das medidas prioritarias que se materializou foi o deseño, coa
colabración das comunidades autónomas, dun programa de activación
para o emprego cun contido específico en orientación, formación e
recoñecemento da experiencia laboral, acompañado dunha axuda
económica (426 euros durante seis meses), para facilitar a
reinserción laboral das persoas desempregadas de longa duración con
cargas familiares. En Galicia, tamén dentro do marco do diálogo
social, Xunta, UGT, CCOO e CEG asinaron as medidas complementarias o
pasado 14 de xaneiro de 2015.
- INFORMACIÓN SOBRE O PROGRAMA DE GARANTIA XUVENIL
- INFORMACIÓN SOBRE O PROGRAMA PARA A ACTIVACION DE EMPREGO
- Documentación de interese
- ------------------------------------
É
unha estrutura permanente de observación e de análise centrada especificamente
no colectivo Xuvenil desde unha perspectiva laboral, económica e social.
O
Observatorio de Emprego Xoven é un instrumento para a observación estratéxica e
a avaliación do colectivo xuvenil nos diversos procesos de inserción laboral
que completa e das súas condicións sociolaborais nos distintos sectores
produtivos, para o desenvolvemento de accións e estratexias que favorezan tanto
o seu acceso ao emprego, como a igualdade de condicións laborais con respecto
ao resto dos traballadores.
O
Observatorio de Emprego Xoven, permítenos observar desde un denominador común a
transición dos mozos desde o seu proceso inicial de formación até alcanzar a
súa inserción no mercado laboral, destacando principalmente as seguintes fases:
·
Mozos
en proceso de formación e cualificación.
·
Mozos
en procesos de inserción laboral.
·
Mozos
no mercado laboral.
Por que un Observatorio de Emprego Xoven?
Un
dos maiores retos aos que se enfronta actualmente a sociedade, é o de facilitar
o acceso a un emprego estable e con garantías aos mozos para que poidan
integrarse en igualdade de condicións ao resto da cidadanía; así como lograr a
súa autonomía económica e poder desenvolver as súas aspiracións persoais.
O
acceso dos mozos ao emprego constitúe na actualidade o centro do debate
político e económico, como premisa esencial para contribuír á estabilidade
social, que é a base do crecemento económico e do benestar de toda sociedade
moderna.
Unha
sociedade que non é capaz de ofrecer ás novas oportunidades laborais concretas
corre o risco de entrar nun círculo vicioso de desemprego, desarticulación
social e acelerar o risco de exclusión social.
A
progresiva flexibilización do mercado de traballo configura un escenario
marcado especialmente pola vulnerabilidade económica e social dos mozos,
enchendo de incerteza a súa integración social como consecuencia da excesiva
vinculación da mocidade ao desemprego e á precariedade laboral.
Este
feito supuxo na práctica unha inserción laboral dos mozos en condicións de
traballo máis precarias, marcada pola temporalidade e a eventualidade laboral,
a economía mergullada, sinistralidade laboral, vulnerabilidade social e
discriminación social. Todo isto tradúcese nunha escasa participación dos mozos
no proceso produtivo e social.
Para que serve o Observatorio de Emprego Xóven?
Co
Observatorio de Emprego Xoven, tense unha unidade de traballo permanente
dirixida a observar de forma especifica a situación e a evolución dos mozos
inmersos en procesos de inserción laboral, así como a evolución das súas
condicións laborais con respecto ao resto dos traballadores.
O
Observatorio de Emprego Novo é un instrumento eficaz que nos permite facer un
diagnóstico fiable e válido sobre os avances nos diversos procesos de inserción
laboral establecidos para os mozos e as condicións laborais que regulan o
mercado de traballo dos mesmos.
O
sistema de indicadores empregado polo Observatorio de Emprego Novo permite a
centrar a atención en investigacións tanto de carácter cuantitativo e
cualitativo, que permiten analizar a complexidade do acceso ao mercado de
traballo e os factores discriminatorios que acompañan a mozos tanto
traballadores como potencialmente traballadores, na consecución dun posto de
traballo estable e en condicións de igualdade ao do resto dos traballadores.
Obxectivos primordiais do Observatorio
O
principal obxectivo do Observatorio de Emprego Xoven é o de promover a
inserción laboral dos mozos e aumentar o seu empleabilidad, mediante a xeración
dun coñecemento participativo que permita mellorar a toma de decisións, así
como combater as discriminacións que por razón de idade impiden a igualdade de
condicións laborais con respecto ao resto dos traballadores no marco das
relacións laborais.
Os
obxectivos do Observatorio de Emprego Novo estarán marcados polos seguintes
criterios:
- Producir e xerar coñecemento de carácter periódico e sistemático sobre a situación sociolaboral dos mozos en cada momento e a súa evolución, co fin de coñecer os cambios socio-laborais e económicos rexistrados.Analizar e avaliar as tendencias tanto das medidas deseñadas para os mozos nos distintos plans de emprego que favorecen a súa inserción laboral, como as condicións laborais recollidas para os mozos traballadores nos diversos sectores de produtivos no marco da negociación colectiva.
- Orixinar un sistema de apoio para os axentes implicados tanto no deseño das políticas e medidas que favorezan a empleabilidad e a cualificación dos mozos a través dos plans de emprego, como nos procesos de negociación que contemplen medidas especificas para mozas nos convenios colectivos.
- Propor políticas con tendencia a mellorar a situación sociolaboral dos mozos traballadores ou mozos potencialmente traballadores nos diversos ámbitos da súa actividade.