DOCUMENTACIÓN XERAL. ESCOLMA. Récóllese máis obxectivizada na continuidade desta mesma páxina.
Ligazóns
- RAE
- UMyC Unidad de Mujeres y Ciencia
- Comisión Mujeres y Ciencia del CSIC
- AMIT (Asociación de Mujeres Investigadoras y Tecnólogas)
- Blog. Mujeres con ciencia
- Fundación Isonomía
- Comissió Dona i Ciència. Generalitat de Catalunya
- Centro de Coordinación de los Estudios de Género de las Universidades Públicas de la Comunidad Valenciana
Universidades
- Unidades de Igualdade das universidades españolas
- Centros de estudos de xénero das universidades españolas
- Red de Unidades de Igualdad de Género para la Excelencia Universitaria
Organismos de Igualdade de Xénero
- Instituto de la Mujer
- Instituto Andaluz de la Mujer
- Instituto Aragonés de la Mujer
- Instituto Asturiano de la Mujer
- Institut Balear de la Dona
- Instituto Canario de Igualdad
- Dirección de Igualdad y Mujer de Cantabria
- Instituto de la Mujer de Castilla-La Mancha
- Dirección General de la Mujer de Castilla-León
- Institut Català de les Dones
- Centro Asesor de la Mujer de Ceuta
- Instituto de la Mujer de Extremadura
- Secretaría Xeral da Igualdade. Xunta de Galicia
- Área de la Mujer de Melilla
- Dirección General de Familia y Políticas Sociales de Murcia
- Instituto Navarro para la Igualdad/Nafarroako Berdintasunerako Institutua
- EMAKUNDE - Instituto Vasco de la Mujer
- Institut de les Dones de Valencia
ACTUALIDADE INCORPORADA
Novembro, 2017
Agosto, 2017
As actividades vinculadas ao sector do turismo son fiel reflexo do modelo avalado pola reforma laboral do Goberno, de precariedade e baixos salarios e tamén unha mostra da inxustificable e alarmante brecha de xénero que sofre o noso país.
Xullo, 2017
Xuño, 2017
MATERIAIS DE APOIO
Maio, 2017
NOVAS.- I
NOVAS.- II
NOVAS.- III [...]
MATERIAIS DE APOIO
- Boas prácticas
- Coeducación
- Adaptaciones curriculares
- Educación afectivo-sexualViolencia de género
- Corresponsabilidad e cuidados
Abril, 2017
O Orzamento de 2017 mostra a pouca importancia que o Goberno dá á igualdade
Desde que goberna o PP estas partidas descenderon nun 37,50%
UGT reclama un Pacto de Estado en materia de
Igualdade de Oportunidades entre Mulleres e Homes, e esixe un
Orzamento suficiente para facer efectiva a Igualdade. O sindicato
denuncia que o escaso incremento destinado en 2017 para promocionar a
igualdade, está ademais mal orientado. Así, destínase gran parte
de o diñeiro a subvencionar programas de empresas privadas, en
materia de igualdade, e pouco a resolver a situación laboral e
social que padecen moitas mulleres. Ademais, desde que Goberna o PP o
orzamento en materia de igualdade entre mulleres e homes
descendeu un 37,50%.
Os Orzamentos Xerais do Estado para a igualdade de oportunidades entre mulleres e homes, permanecen invariables en relación ao ano anterior, e descenderon un 37,50 % desde que goberna o PP. Unha vez máis demostra o pouco que lle importan estes temas, que esconde tras palabrería pero que outorga poucos recursos.
Os Orzamentos Xerais do Estado para a igualdade de oportunidades entre mulleres e homes, permanecen invariables en relación ao ano anterior, e descenderon un 37,50 % desde que goberna o PP. Unha vez máis demostra o pouco que lle importan estes temas, que esconde tras palabrería pero que outorga poucos recursos.
En materia de violencia de xénero, os orzamentos
increméntanse nun 9,9 % respecto ao ano anterior, aínda que seguen
por baixo, nun 8,68 %, respecto dos de 2011. Ademais, o
incremento do orzamento non terá un efecto directo nas vítimas,
pois vai destinado, de maneira íntegra, a investimentos no
funcionamento operativo dos servizos. UGT insiste na contradición do
Goberno que xera expectativas con iniciativas, como a recente
creación dun grupo de traballo da delegación do Goberno contra a
violencia de xénero, que ao final non van ter soporte económico
suficiente para desenvolvelas e que quedarían en papel mollado.
O emprego remunerado é imprescindible para facilitar que moitas vítimas de violencia de xénero póidanse independizar e afastar dos seus agresores. Neste sentido, o diñeiro destinado nos orzamentos para facer posible a integración laboral das vítimas é moi insuficiente, tan só de 30.000 euros. Algo que contrasta co diñeiro que recibe a CEOE (250.000 euros para un proxecto de liderado e de promoción das mulleres directivas) ou o diñeiro que reciben o Consello Superior das Cámaras de Comercio (360.000 euros). É dicir, parece que unha das maiores preocupacións do Goberno do PP, en materia de igualdade, sexan as mulleres líderes.
O emprego remunerado é imprescindible para facilitar que moitas vítimas de violencia de xénero póidanse independizar e afastar dos seus agresores. Neste sentido, o diñeiro destinado nos orzamentos para facer posible a integración laboral das vítimas é moi insuficiente, tan só de 30.000 euros. Algo que contrasta co diñeiro que recibe a CEOE (250.000 euros para un proxecto de liderado e de promoción das mulleres directivas) ou o diñeiro que reciben o Consello Superior das Cámaras de Comercio (360.000 euros). É dicir, parece que unha das maiores preocupacións do Goberno do PP, en materia de igualdade, sexan as mulleres líderes.
Algo que contradi a súa propia postura cando
recorreu ante o Tribunal Constitucional a Lei de Igualdade Efectiva
entre Mulleres e Homes, por incluír a paridade nas listas
electorais.
Ademais resulta irónico que subvencione á CEOE, que estivo en contra da participación das mulleres nos Consellos de Administración, e só destine un 6,33% do total de orzamento en materia de igualdade ás asociacións que promocionan a igualdade de oportunidades entre mulleres e homes (iso sen contar que segue excluíndo ás organizacións sindicais nesta materia). Só Ceuta e Melilla, reciben unha cantidade insuficiente de 50.000 euros cada unha.
Ademais resulta irónico que subvencione á CEOE, que estivo en contra da participación das mulleres nos Consellos de Administración, e só destine un 6,33% do total de orzamento en materia de igualdade ás asociacións que promocionan a igualdade de oportunidades entre mulleres e homes (iso sen contar que segue excluíndo ás organizacións sindicais nesta materia). Só Ceuta e Melilla, reciben unha cantidade insuficiente de 50.000 euros cada unha.
O Goberno do PP reduciu en máis dun 37% o
orzamento destinado para a igualdade de oportunidades entre mulleres
e homes, o que denota a súa falta de interese polas políticas de
igualdade ou mellorar a situación de máis da metade da poboación
que representan as mulleres. Tamén deu as costas ás entidades
locais, retirándolles as escasas axudas que lles facilitou en anos
anteriores.
A única partida que se vai viu incrementada, en
350.000 euros, é a destinada a empresas privadas, para incentivar a
posta en marcha nas PEMES de Plans de Igualdade. UXT confía no
óptimo desenvolvemento de devanditos plans para que se vexan
melloradas as condicións laborais das traballadoras que están a ser
discriminadas.
Por outra banda, aínda que en materia de Seguridade
Social, hai un incremento de 232.600 millóns para dar cobertura á
ampliación do permiso de paternidade (que pasou de 13 días a catro
semanas) ao mesmo tempo, no articulado da Lei faise un recorte dos
dereitos en materia de cotizacións á Seguridade Social para aquelas
persoas traballadoras que teñen unha redución de xornada de
traballo, para coidar a familiares con discapacidade. Até agora, do
mesmo xeito que sucede co coidado de fillos menores de 12 anos,
considerábanse cotizados os dous primeiros anos. Pero agora,
acúdalas que reducen a súa xornada por coidar a familiares con
discapacidade só considéraselles un ano de tempo cotizado.
A Unión Xeral de Traballadores, reclama un Pacto de
Estado en materia de Igualdade de Oportunidades entre Mulleres e
homes, cun orzamento suficiente para facer efectiva a igualdade
entre mulleres e homes.
UGT avoga por un Pacto de Estado para que a igualdade non estea ao albur de ningún Goberno
"É necesario un Pacto de Estado que garanta
que a igualdade non estea ao albur de ningún Goberno"
manifestou hoxe a Vicesecretaria Xeral de UGT, Cristina Antoñanzas,
durante a súa intervención na xornada "10º Aniversario da Lei
de Igualdade", organizada polo Grupo Parlamentario Socialista.
Neste sentido, esixiu un compromiso firme do Goberno para desenvolver
a Lei de Igualdade e os recursos económicos, técnicos e humanos
necesarios".
Antoñanzas demandou a apertura da mesa de diálogo
social para avaliar a lei (algo que establece a propia norma e nunca
se fixo) e o desenvolvemento regulamentario dos plans de igualdade
nas empresas. Manifestou que é urxente, ademais, "incrementar a
vixilancia e control nas empresas, reforzando a Inspección de
Traballo; e derrogar a reforma laboral, para que a negociación
colectiva volva ser un instrumento esencial na implementación
da igualdade de trato e oportunidades entre mulleres e homes".
A Vicesecretaria xeral de UGT diferenciou dúas
etapas, os primeiros anos da lei, onde se avanzou en termos de
igualdade, e a freada sufrida desde fai máis de 6 anos, polas
políticas de recorte aplicadas polo Goberno do Partido
Popular, baixo a escusa da crise, e a falta de compromiso de moitas
empresas. "Hase desregulado o mercado laboral e
desmantelado o Estado de Benestar. Os recortes en sanidade,
educación, dependencia, etc. , todos eles sectores de xacementos de
emprego de mulleres, deixaron sen efectividade unha Lei, que puidese
significar un antes e un despois na consecución da igualdade entre
mulleres e homes, no ámbito laboral e social"- dixo.
Os datos constatan que non se avanzou na igualdade
no emprego. Así, desde 2012 comeza un descenso continuado da taxa de
actividade das mulleres; a taxa de emprego feminino está no
42,17%, por baixo da de fai 10 anos; a taxa de paro duplicouse desde
2006, situándose xa no 21,38%; e a brecha salarial, que se reduciu
nos primeiros anos da lei, volveu a repuntar e situouse no 23,25% no
ano 2014.
Doutra banda, a temporalidade aínda é máis alta
entre as mulleres (26,40% fronte ao 25,74% dos homes), o traballo a
tempo parcial continúa sendo maioritariamente feminino (72,17% de
mulleres); e as prestacións por maternidade reducíronse, de forma
alarmante, mentres as excedencias por coidado familiar (non
retribuidas) incrementáronse enormemente, sendo precisamente as
mulleres, en máis dun 90%, as que toman estas excedencias, cos
consecuentes prexuízos nas súas carreiras profesionais e de
cotización.
Plans de igualdade
Antoñanzas destacou que "nestes 10 anos, foron
moitas as dificultades para negociar os plans de igualdade,
implementarlos e avalialos, posto que ao non haberse aprobado un
regulamento que os desenvolvese, establecese obrigacións de contidos
mínimos, criterios para a súa negociación, e prazos para o seu
implementación nas empresas, a forma en que se desenvolveron estes
procedementos ha irregular, escasa e moi desigual".
Ademais, a lei só obriga a aquelas empresas de máis
de 250 traballadores e traballadoras, e a gran maioría do noso
tecido empresarial está por baixo desta cifra, polo que UGT demanda
un cambio para que sexa obrigatorio para empresas con menos
traballadores.
No entanto, segundo o Ministerio de Emprego e
Seguridade Social, en febreiro de 2017, había no noso país 4.312
empresas de 250 traballadores e máis, inscritas na Seguridade
Social, que ocupan a un total de 2.218.246 mulleres, e 2.279.108
homes. E actualmente só aparecen no Rexistro de Convenios e Acordos
Colectivos de ámbito estatal apenas 167 acordos sobre plans de
igualdade.
Por outra banda, segundo datos do noso sindicato até
hoxe negociáronse e asinado ao redor dos 350 plans de igualdade.
Así, despois de 10 anos "unha porcentaxe moi baixa de empresas
cumpriron co deber de negociar un plan de igualdade".
Hai que resaltar, ademais, o feito de que segundo di
a Lei, en caso de desacordo entre as organizacións sindicais e
empresariais, impera a vontade empresarial.
Os
recortes nos "PGE", ao capítulo de Igualdade entre mulleres e homes que se
viñeron realizado desde o ano 2009 supoñen case 18 millóns de euros menos
destinados a esta partida orzamentaria, e isto tivo como consecuencia un
retroceso moi importante na estabilidade do emprego feminino, afectando á súa
permanencia no mercado laboral.
UGT
considera que é necesario abordar e combater, de maneira decidida e eficaz, as desigualdades
por razón de xénero, establecer a transversalidade e a coordinación entre os
distintos Ministerios, Consellerías e Organismos para garantir resultados
óptimos na implementación da igualdade entre mulleres e homes na nosa
sociedade.
A pesar dos esforzos realizados, os indicadores mostran aínda importantes desafíos pendentes en relación á igualdade de xénero. Doutra banda, a situación económica fai que sexa necesario mellorar a eficacia do gasto ante a existencia de recursos limitados. Neste contexto, o orzamento público móstrase como un instrumento imprescindible para integrar a perspectiva de xénero en todas as políticas, a todos os niveis e en todas as etapas.
A pesar dos esforzos realizados, os indicadores mostran aínda importantes desafíos pendentes en relación á igualdade de xénero. Doutra banda, a situación económica fai que sexa necesario mellorar a eficacia do gasto ante a existencia de recursos limitados. Neste contexto, o orzamento público móstrase como un instrumento imprescindible para integrar a perspectiva de xénero en todas as políticas, a todos os niveis e en todas as etapas.
Faise
necesario adoptar unha estratexia de longo alcance con capacidade para desenvolver
liñas de traballo orientadas a incluír a dimensión xénero en cada unha das
políticas orzamentarias. O fío condutor desta estratexia debe formar parte do
Plan Estratéxico de Igualdade de oportunidades, que debe elaborarse e aprobarse
no marco do Consello de Participación da Muller. Nese sentido, esiximos a súa
inmediata convocatoria xa que este Consello non se reúne desde o ano 2015.
O
informe tería como principal obxectivo valorar a incidencia das políticas
públicas desde a perspectiva de xénero, así como visibilizar as medidas que, a
través de ditas políticas, ponse en marcha cada ano, desde a administración
pública, para corrixir os desequilibrios existentes entre mulleres e homes.
Paralelamente, existe a necesidade de implementar un sistema de traballo que achegue sustentabilidade e profundidade ao proceso de institucionalización da dimensión de xénero nos diagnósticos, definición, execución e seguimento das políticas orzamentarias.
Paralelamente, existe a necesidade de implementar un sistema de traballo que achegue sustentabilidade e profundidade ao proceso de institucionalización da dimensión de xénero nos diagnósticos, definición, execución e seguimento das políticas orzamentarias.
É
por iso que UGT insiste na necesidade de incorporar a perspectiva de xénero
tanto nos PGE, como nos Orzamentos Públicos das Comunidades Autónoma, á vez que
esiximos a convocatoria do Consello Estatal de Participación da Muller.
Ligazóns
- RAE
- UMyC Unidad de Mujeres y Ciencia
- Comisión Mujeres y Ciencia del CSIC
- AMIT (Asociación de Mujeres Investigadoras y Tecnólogas)
- Blog. Mujeres con ciencia
- Fundación Isonomía
- Comissió Dona i Ciència. Generalitat de Catalunya
- Centro de Coordinación de los Estudios de Género de las Universidades Públicas de la Comunidad Valenciana
Universidades
- Unidades de Igualdade das universidades españolas
- Centros de estudos de xénero das universidades españolas
- Red de Unidades de Igualdad de Género para la Excelencia Universitaria
Organismos de Igualdade de Xénero
- Instituto de la Mujer
- Instituto Andaluz de la Mujer
- Instituto Aragonés de la Mujer
- Instituto Asturiano de la Mujer
- Institut Balear de la Dona
- Instituto Canario de Igualdad
- Dirección de Igualdad y Mujer de Cantabria
- Instituto de la Mujer de Castilla-La Mancha
- Dirección General de la Mujer de Castilla-León
- Institut Català de les Dones
- Centro Asesor de la Mujer de Ceuta
- Instituto de la Mujer de Extremadura
- Secretaría Xeral da Igualdade. Xunta de Galicia
- Área de la Mujer de Melilla
- Dirección General de Familia y Políticas Sociales de Murcia
- Instituto Navarro para la Igualdad/Nafarroako Berdintasunerako Institutua
- EMAKUNDE - Instituto Vasco de la Mujer
- Institut de les Dones de Valencia
UGT e CCOO denuncian o nulo compromiso do Goberno para erradicar a discriminación e a violencia contra as mulleres
As confederacións sindicais Unión General de Traballadores e Comisións
Obreiras convocarán paros simbólicos o vindeiro mércores, 8 de Marzo, Día
Internacional da Muller Traballadora, para denunciar o nulo compromiso político
do Goberno para erradicar a violencia contra as mulleres, así como a
desigualdade e discriminación que padecen no ámbito laboral. Secundan así as
accións, concentracións e mobilizacións convocadas polo Movemento Internacional
das Mulleres 8 de marzo.
Os paros, de entre cinco e dez minutos,
convocaranse ás 12:00 horas do 8 de Marzo, nas sedes de ambos os sindicatos
para esixir ao Goberno actuacións contra a situación de discriminación e
violencia que sofren as mulleres, e para reforzar o compromiso sindical coa
eliminación da desigualdade laboral. Así mesmo, ambas as organizacións secundan
as accións, concentracións e mobilizacións convocadas polo movemento internacional
das mulleres 8 Marzo cos mesmos obxectivos e reivindicacións.
CCOO e UGT consideran que a igualdade é
un dereito fundamental cuxo cumprimento non será posible alcanzar sen unha
vontade política real dirixida a este fin. Por esa razón, esixen ao Goberno e
ao conxunto da clase política española que prioricen nas súas axendas as
políticas de igualdade con medidas como:
- Impulsar o Dialogo Social e a Negociación Colectiva para a adopción efectiva de medidas de igualdade no emprego das mulleres, a eliminación de todas as brechas de xénero e a violencia contra as mulleres.
- Reverter as regresivas reformas e recortes levados a cabo durante a anterior lexislatura e adoptar novas medidas, sendo prioritaria a consecución dun Pacto de Estado contra a Violencia de Xénero, a elaboración e posta en marcha dunha Lei de Igualdade Salarial, así como un mellor desenvolvemento da normativa de igualdade que sirva de forma real ao logro da eliminación da discriminación e desigualdade das mulleres no acceso ao emprego, o seu mantemento e promoción, e que contribúa de forma decisiva a mellorar a calidade no emprego das mulleres.
- Avanzar en políticas de conciliación e corresponsabilidade entre mulleres e homes, de forma que o custo social e laboral dos coidados de menores e maiores non recaia exclusivamente sobre as mulleres.
Este 8 de Marzo de 2017, UGT e CCOO,
renovaremos o noso compromiso coas políticas de igualdade denunciando a
situación de retroceso que estamos a vivir en ambas as áreas, o agravamento da
violencia machista, a precariedade laboral e económica da poboación
traballadora con forte impacto sobre as mulleres e en especial dos grupos máis
vulnerables e discriminados, reivindicando e impulsando a erradicación da
violencia de xénero, a mellora das condicións laborais e a eliminación das
brechas de xénero no emprego e na protección social.
Esiximos ao Goberno español a
ratificación do Convenio 189 da OIT sobre as traballadoras e traballadores
domésticos, así como a aplicación do Convenio do Consello de Europa (Istambul
2011) sobre prevención e loita contra a violencia sobre as mulleres.
* Noticias Relacionadas:
A brecha salarial entre homes e mulleres en Galicia achégase ao 21%, 4.708 euros menos
As mulleres galegas teñen que traballar 66 días máis ao ano para cobrar o mesmo que os homes
Un
ano máis, o 22 de febreiro, conmemórase o Día internacional da
igualdade salarial entre homes e mulleres, e un ano máis dende
UGT-Galicia hai que alzar a voz de denuncia polas grandes diferenzas
salariais que existen entre homes e mulleres que, aínda que nos últimos
anos se acurtaron, esta realidade débese máis ás peores condicións coas
que acceden os homes ao mercado de traballo na actualidade despois das
reformas laborais e a precariedade xeneralizada, que a unha mellora do
mercado laboral feminino.
Baixando
á realidade das estatísticas, un ano máis estas son moi prexudiciais
para as mulleres que en Galicia cobran de media ao ano un 20,9 por cento
menos que os homes, o que supón que para percibir o mesmo salario
terían que traballar 66 días máis cada ano, ata o 7 de abril. Ou, visto
doutro xeito, poderían deixar de traballar o 30 de setembro, xa que a
partir desta data estarían a traballar gratis.
Esta
brecha é tan só 0,9 puntos inferior á que se rexistraba no 2010. Aínda
queda moito por facer. Aclarar que estes datos teñen a súa orixe na
Enquisa anual de salarios do ano 2014, publicada en xuño de 2016, os
últimos datos dispoñibles.
Se
se contabiliza a brecha salarial en euros, o resultado é que as
mulleres galegas deixaron de percibir 2.229,3 millóns de euros no ano
2014. Todo isto sen ter en conta aquel traballo non remuerado que se fai
no eido do fogar que, case sempre, recae maioritariamente nas mulleres,
coidando dependentes, menores ou realizando as tarefas do fogar.
Tendo
en conta o salario medio anual en Galicia, a diferenza retributiva
anual entre homes e mulleres en Galicia foi de 4.708,02 euros. A día de
hoxe as mulleres galegas perciben un salario medio similar ao que
cobraban os homes no ano 2004.
AS MULLERES GALEGAS PERCIBEN UN 10% MENOS DE SALARIO QUE A MEDIA DAS MULLERES DO RESTO DO ESTADO
Comparando
co resto das comunidades autónomas, obsérvase que as traballadoras
galegas perciben un 10 por cento menos de salario anual que a media das
mulleres do resto do Estado. Galicia é a sétima comunidade autónoma onde
o salario medio das mulleres é máis baixo.
Na
comparativa con certas comunidades autónomas, como Madrid ou o País
Vasco, as mulleres galegas saen moi prexudicadas, cun 23,71 por cento
menos no primeiro caso e un 25,16 por cento menos no segundo.
Tras
as canarias, as mulleres galegas son os que menor ganancia perciben por
hora traballada, un 10 por cento menos que os homes. Esta é unha
variable moi significativa, xa que non está afectada nin pola
temporalidade nin pola parcialidade.
OS COMPLEMENTOS SALARIAIS SON UNHA DAS CLAVES QUE EXPLICAN O DIFERENCIAL ENTRE HOMES E MULLERES
Existe
un factor, os complementos salariais, que explican en moitos casos a
existencia das brechas salariais entre homes e mulleres. O peso que
teñen os complementos salariais no salario bruto anual dos home é de
762,66 euros máis ao das mulleres, o que supón unha brecha do 27,85 por
cento. UGT-Galicia considera que actuando sobre estes podería reducirse
en boa medida a desigualdade dos salarios entre homes e mulleres, máis
tendo en conta que na maior parte das veces estes complementos non se
basean en cuestións obxectivas nin cuantificables, polo que esconden
tras de si discriminacións directas.
Segundo
os datos facilitados pola Axencia Tributaria, no ano 2015 un 36,3 por
cento das mulleres teñen ingresos salariais menores ou iguais ao SMI
(9.080 euros ao ano), fronte ao 26,6 por cento dos homes. Se se fai unha
análise dos salarios máis elevados obsérvase que case 33.500 homes
tiveron salarios cinco veces superiores ao SMI, fronte a 13.800
mulleres. Das 4.263 persoas que en Galicia cobran máis de dez veces o
SMI, tan só 692 son mulleres.
Por
ramas de actividade, en todas dánse as diferenzas retributivas, a maior
diferenza rexístrase na rama de agricultura, gandería, silvicultura e
pesca e as menores diferenzas dánse na construción e servizos sociais.
Se
a análise faise entre o sector público e o privado, obsérvanse grandes
diferenzas. Mentres a brecha salarial entre homes e mulleres no primeiro
caso non supera o 6 por cento, no segundo é do 26,81 por cento.
En
relación ás modalidades de contratación, a indefinida, onde o número de
mulleres é inferior, garante uns salarios máis elevados e reflicte unha
brecha salarial superior. A maior temporalidade diminúe a brecha
salarial.
Por tramos de idade, as
mulleres novas e as de máis de 55 anos son as que padecen unha brecha
salarial máis elevada, aínda que non se pode esquecer que en ningún
tramo de idades o salario feminino é superior ao masculino. No primeiro
caso a bracha é dun 24,1 por cento e no segundo dun 23,7 por cento.
UNHA MULLER PARA PERCIBIR OS 18.400 EUROS QUE COBRA UN HOME CON ESTUDOS PRIMARIOS TEN QUE CHEGAR A TER UNHA DIPLOMATURA
Os
homes ingresan 18.400 euros de media ao ano cando teñen estudos
primarios. Non obstante, unha muller para chegar a esta media salarial
precisa ter unha diplomatura universitaria ou similar. En todos os
niveis formativos a brecha salarial supera o 25 por cento, excepto no
caso de ter unha licenciatura, doutoramento ou similar, onde a brecha
queda no 18,93 por cento, aínda así, tamén neste caso as diferenzas en
termos absolutos son de 6.553,95 euros. A brecha no caso dos estudos
primarios dispárase ao 37,18 por cento.
En
materia de prestacións por desemprego, trasládase a realidade do
mercado laboral activo. Aínda que as mulleres soportan maiores índices
de desemprego, son menos as que perciben prestacións por desemprego e a
súa contía tamén é inferior nun 14,3 por ceno á dos homes. Isto debido
ás escasas cotizacións, tanto en termos temporais como monetarios,
derivadas das súas condicións de contratación e salario. Polo que son
moitas as situación nas que non se acadan os mínimos requeridos, o que
provoca situacións complexas de riscos de exclusión social e
vulnerabilidade.
Como
consecuencia da brecha salarial, ao longo dunha vida laboral de 36 anos
unha muller galega tería que traballar case 10 anos máis que un home
para poder percibir as mesmas cantidades por traballos de igual valor.
Así, 403.162 mulleres pensionistas galegas viven cun importe medio de
593,54 euros, elevándose no caso das pensións de xubilación a brecha ao
38,1 por cento.
Ademais, subliñar que
o 78 por cento das pensións non contributivas de xubilación son
percibidas por mulleres, tendo estas unha contía media de 354,46 euros.
Son moitas as mulleres que ao final da súa vida laboral teñen que
recorrer ao último recurso dispoñible, as pensións non contributivas, o
que amosa as dificultades ás que se enfrontan tras a xubilación, xa que
son moitos os casos que a pesar de ter cotizado, os períodos non son
suficientes para acceder a unha pensión contributiva.
É
evidente, á vista dos datos, que son os mellores indicadores dunha
realidade certamente preocupante, que hai que seguir traballando na liña
de acadar a igualdade salarial entre homes e mulleres e que aínda queda
moito por facer.
Por isto, UGT-Galicia pon enriba da mesa un conxunto de propostas para unha lei de igualdade salarial entre mulleres e homes:
- Definir e desenvolver conceptos como: traballos de igual valor, accións positivas, valoración de postos de traballo, etc.
- Desenvolver regulamentariamente os contidos mínimos dos plans de igualdade nas empresas, introducindo na súa regulación a necesidade de incluír a material salarial. Ademais, a obrigación de acordar e/ou adoptar os mesmos debe estenderse a empresas de 25 ou máis traballadores.
- Crear un órgano público (Consello ou Comité para a igualdade salarial) con representación dos Interlocutores Sociais e o Goberno, que poida manexar datos reais das empresas e revisar convenios colectivos para detectar discriminacións e desigualdades salariais. Así mesmo este órgano podería revisar os supostos nos que as traballadoras ou os seus e as súas representantes expoñan unha demanda para que se avalíe a posible desigualdade ou discriminación salarial na súa empresa.
- Obrigar ás empresas de 25 ou máis traballadores e traballadoras a someterse a auditorías periódicas de igualdade salarial a instancia de parte, incluída a representación das traballadoras e traballadores e/ou sindical.
- Crear un rexistro público no que as empresas de 25 ou máis traballadores e traballadoras estean obrigadas a rexistrar anualmente as retribucións (tanto salariais como extra-salariais, en diñeiro ou en especie) de todos os seus traballadores e traballadoras.
- Incrementar as sancións ás empresas que non respecten a normativa sobre igualdade de xénero, incluída a igualdade salarial.
- Obrigar ás empresas para revisar as clasificacións profesionais e a valoración de postos de traballo dirixidas a eliminar a discriminación e a desigualdade estrutural salarial entre mulleres e homes, nun período de tempo e coa representación sindical dos traballadores e traballadoras.
- Instaurar sistemas de valoración de postos de traballo obxectivos non sexistas por sectores de actividade que garantan a igualdade salarial por xénero e a obrigatoriedade de aplicación futura, previo consenso cos interlocutores sociais.
- Introducir a presunción de existencia de discriminación salarial por razón de xénero, salvo proba en contrario, cando no ámbito dunha empresa ou entidade, a media de percepcións salariais e extra-salariais dos traballadores dun dos sexos supere en máis de 20 puntos porcentuais o dos traballadores do outro sexo.
- Establecer como competencia dos representantes dos traballadores e traballadoras, a de recibir información sobre as retribucións e sobre a composición do persoal con carácter periódico semestral, na que se detalle a retribución completa media de mulleres e homes, desagregado por grupos, categorías e/ou niveis profesionais, así como a distribución do persoal por sexos en cada grupo, categoría e nivel profesional e sobre os ascensos e promocións profesionais.
- Establecer que a Autoridade Laboral actuará de oficio ante o órgano xudicial competente cando se constate que no seu ámbito de aplicación, e durante a vixencia do convenio colectivo, a media de percepcións salariais e extra-salariais, dos traballadores dun e outro sexo, supera en máis de vinte puntos porcentuais ao dos traballadores do outro sexo, co fin de determinar se existe unha discriminación salarial directa ou indirecta.
- Propoñer ao Pacto de Toledo o estudo cuantificado das desigualdades e discriminacións de xénero no sistema de protección social así como das posibles medidas de corrección das mesmas a curto e medio prazo e no seu caso con cargo a financiamento complementario.
- Informe sobre desigualdade salarial por sexos en Galicia
- Conferencia de prensa de presentación do Informe sobre Desigualdade Salarial entre Mulleres e Homes en Galicia 2017
O Informe
elaborado por UGT, con motivo do Día Internacional da
Muller Traballadora, que se celebra o 8 de marzo, volve constatar que
as mulleres son as grandes perdedoras das políticas de recorte e
austeridade e que a pesar de que a economía mellora incrementouse a
brecha de xénero no mercado laboral español. As discriminacións ás
mulleres, son unha mostra máis dun modelo de crecemento desigual e
inxusto que é necesario corrixir cun cambio de políticas. O
Sindicato insta o Goberno a que non siga postergando a posta en
marcha dunha Lei de Igualdade Salarial, que fomente o
desenvolvemento dos plans de igualdade nas empresas, e contemple a
creación dun órgano público, coa participación dos interlocutores
sociais, que poida manexar os datos reais das empresas e revisar os
convenios colectivos para detectar discriminacións e desigualdades
salariais, entre outras medidas.
Ninguén se libra, nin Europa, nin España: as
mulleres son peor tratadas que os homes no ámbito laboral. Pero o
noso país, segue estando no ranking dos estados membros con maiores
discriminacións por razón de xénero. Discriminacións e
desigualdades que se dispararon durante a crise, a consecuencia das
políticas de recorte e austeridade que se impuxeron. Así, o Informe
de UGT, con motivo do Día Internacional da Muller Traballadora,
revela que a pesar que da economía crece, incrementouse a brecha de
xénero no mercado laboral.
Os datos da Enquisa de Poboación Activa (EPA) para
2016 revelan que a brecha de xénero dáse en distintos ámbitos:
- A taxa de actividade feminina segue descendendo e cada vez hai menos mulleres entre a poboación activa (53,64%), case 11 puntos e medio menos que a taxa de actividade masculina (65,13%).
- Hai 1.660.000 mulleres ocupadas menos que homes. Así, a taxa de emprego masculino situouse no 53,33% (10.000.800 homes), e a feminina no 42.17% (o que supón 8.340.800 mulleres). A brecha de xénero na ocupación non deixou de aumentar desde 2013, pasando de 9,8 puntos de diferenza a 11,16 puntos.
- A brecha salarial ha aumentado do 22,55% ao 23,25%, no salario medio anual, segundo as dúas últimas Enquisas de Estrutura Salarial cuatrienal, do INE, correspondentes aos anos 2010 e 2014. As mulleres gañan menos que os homes en todos os conceptos salariais e neste catro anos, o salario medio das mulleres apenas se incrementou en 9,60 euros.
- Os contratos a tempo parcial ocúpanos maioritariamente mulleres e os de tempo completo homes. Así hai 2.014.000 mulleres (72,17%) fronte a 776.500 homes (27,83) traballando a tempo parcial. Por contra, hai 9.224.300 homes traballando con xornada a tempo completo (59,32%), fronte a 6.326.800 mulleres (40,68 %). É dicir hai 2.897.500 mulleres menos que homes ocupadas con xornada completa.
- O traballo a tempo parcial en España non é voluntario. Así o declara o 80% das mulleres e o 70% dos homes que traballan a tempo parcial. Ademais, cando o motivo de traballar a tempo parcial é pola atención de responsabilidades e coidado de menores, persoas con discapacidade ou maiores, o 59% que o fai son mulleres, fronte a só un 2,7% de homes.
- Case o 98% dos permisos de maternidade son gozados unicamente pola nai e só un 2,04% de pais comparten o permiso de maternidade. As excedencias (non retribuidas) por coidado familiar son case exclusivamente para as mulleres. As excedencias por coidado de fillos e fillas son gozadas polo 93,33% de mulleres fronte a un 6,67% de homes. Si trátanse de excedencias por coidados doutros familiares, a presenza de mulleres redúcese lixeiramente a o 84,58% e a dos homes increméntase 15,42%.
- Aumenta a brecha tamén no desemprego. Entre 2009 e 2016 o desemprego feminino ha pasado do 18,13% ao 21,38% (é dicir crece 3,25 puntos), como consecuencia da importante perda de emprego en sectores feminizados como o sector servizos Para os homes o incremento da taxa de paro non chega ao medio punto.
- O 43,27% de mulleres en paro, inscritas no Servizo Público de Emprego, non recibe ningún tipo de prestación económica. Só 997.864 mulleres (56,73%) reciben algún tipo de prestación, e delas apenas 382.764 mulleres perciben unha prestación de desemprego contributivo, é dicir, unha de cada catro mulleres paradas.
- Das 5.784.263 persoas perceptoras de pensións de xubilación, só o 37,30% corresponden a mulleres. Así, 2.157.604 mulleres perciben unha pensión de xubilación, pero o 66,10% delas reciben unha prestación inferior 650 euros ao mes. No caso dos homes esta porcentaxe apenas chega ao 21,61%. Traducido a cifras con valores absolutos, 1.426.373 mulleres fronte a 783.737 homes, o que implica que as mulleres xubiladas cunha pensión inferior a 650 euros duplican aos homes.
Un informe da Comisión de Dereitos da Muller e
Igualdade de Xénero do Parlamento Europeo sobre Igualdade entre
mulleres e homes na UE 2014-2015, desvela que si a UE mantén o
actual ritmo de progreso: necesitaranse 70 anos para lograr a
igualdade retributiva, 40 anos para conseguir unha repartición
equitativa das tarefas domésticas, 30 anos para que a taxa de
emprego das mulleres alcance o 70% e 20 anos para lograr o equilibrio
de xénero en política. É dicir, non se lograrán os
obxectivos fixados na estratexia Europea 2020. Os datos de novo
volven reflectir esta realidade. Así:
- Segundo datos de Eurostat, no 2015 a taxa de actividade das mulleres na UE situábase no 66,8% e a dos homes no 78,3%, o que supón unha brecha de xénero de 11,5 puntos.
- En todos os Estados membros, as mulleres teñen menores taxas de emprego. A taxa de emprego feminino sitúase no 60,4 fronte á dos homes que se sitúa no 70,8%. E isto a pesar de que as mulleres están cada vez máis cualificadas e mesmo superan aos homes en rendemento académico.
- O traballo a tempo parcial en Europa é maioritariamente feminino (o 44,2% corresponde a mulleres e o 16,9% aos homes, o que significa que hai unha brecha de máis de 27 puntos)
- A porcentaxe de emprego a tempo parcial na UE no seu conxunto é dun 28,6% sobre o total do emprego, do que un 44,2% corresponde a mulleres e un 16,9% a homes, o que significa que hai unha brecha de máis de 27 puntos e que o traballo a tempo parcial é maioritariamente feminino.
- As mulleres en Europa tamén son maioría no emprego temporal, un 14,5% de mulleres fronte a un 13,8% de homes.
- Grecia, cunha taxa do 28,9% e España co 23,6% son os países da UE que presenta maiores taxas de paro feminino (máis que duplican a media europea que se sitúa no 9,5%). Tamén a brecha de xénero máis alta no desemprego preséntaa Grecia, con 7,1 puntos, seguido de España, con 2,8 puntos de diferenza con respecto aos homes.
- En 2014, a brecha salarial media por hora traballada reduciuse nun décima respecto de 2013, pasando do 16,8% ao 16,7%, pero incrementouse en tres décimas desde 2010 (16,4%).
Noticias Relacionadas
Presentación do informe "Brecha Salarial"
Novembro-Decembro, 2016
Arquivo "xeral" de noticias
2016 | noviembre | Lex | NOVIDADES LEXISLATIVAS | |
2016 | noviembre | Paro | Por segundo mes consecutivo, increméntase o paro, evidencia dun mercado laboral estacional e precario |
* Son exemplos do encadrado no mesmo. Para unha maior actualización e profundidade, premer no subliñado que indica a frecha.
Biblioteca "xeral" de Publicacións (o relatoiro do material formativo, transcríbese no idioma xenérico)
Salarios (para máis informción preme aqui)
Marco WEB
MATERIAL FORMATIVO // DIVULGATIVO
Proxecto ARTEMISA
Permiso de Lactancia
Reducción de Jornada y excedencias
Otras fórmulas de conciliación
Negociación Colectiva
08/11/2016
07/11/2016
A Unión General de Traballadores denuncia que a
diferenza salarial en España, segundo o Eurostat, situouse en 14,9%, o
que significa que as mulleres no noso país traballan de balde unha media
de 54 días (case dous meses) . Para
demostrar esta realidade, a Unión vai lanzar unha campaña co lema
#YoTrabajoGratis, que se celebrará entre o 8 de novembro ao 31 de
decembro o período de tempo no que as traballadoras doan seu
traballo. UGT
advirte que a discriminación no emprego, acceso apoiando ao
mercado de traballo, a contratación de modalidades, a duración do tempo
de traballo, interrupcións de carreira para coidar de familiares, etc. Isto as perxudica, dende un punto financieiro acentuado o mesmo no momento da xubilación. Os
últimos datos da EPA mostran tamén o agravamento da situación das
mulleres no mercado de traballo e as desigualdades crecentes, que esixe a
adopción urxente dunha Lei de Igualdade e esixe que o novo goberno
tome as medidas necesarias para abordar esta discriminación.
27/10/2016
21/10/2016