IGUALDADE














DOCUMENTACIÓN XERAL. ESCOLMA. Récóllese máis obxectivizada na continuidade desta mesma páxina.





UGT

 *************************************************
****************************************************
EDU.-  I

                                                                                            EDU.-  II 
                                      EDU.- III [...]


MATERIAIS DE APOIO


  • NORMATIVA NACIONAL. INTERNACIONAL. COMUNITARIA...
  sentenzas               negociación colectiva








APLICACIÓNS PARA UNHA LINGUAXE NON SEXISTA


MANUAIS.ESCOLMA

 

·        Recursos de Xénero en Galicia


Ligazóns

Universidades


Organismos de Igualdade de Xénero





                                                                                                                                         

  
ACTUALIDADE INCORPORADA

Novembro, 2017

                                                                                                                                                                     

Agosto, 2017

 As actividades vinculadas ao sector do turismo son fiel reflexo do modelo avalado pola reforma laboral do Goberno, de precariedade e baixos salarios e tamén unha mostra da inxustificable e alarmante brecha de xénero que sofre o noso país.


                                                                                                                                                                     

Xullo, 2017








                                                                                                                                                                   


 Xuño, 2017








 MATERIAIS DE APOIO


 


                                                                                                                                     



Maio, 2017

 







                                                                                                                         NOVAS.-  I

                                                                                            NOVAS.-  II 
                                      NOVAS.- III [...]


MATERIAIS DE APOIO




                                                                                                                                                                      



Abril, 2017

 



 

                                                                                                                                                                     

O Orzamento de 2017 mostra a pouca importancia que o Goberno dá á igualdade


Desde que goberna o PP estas partidas descenderon nun 37,50%



​UGT reclama un Pacto de Estado en materia de Igualdade de Oportunidades entre Mulleres e Homes, e esixe un Orzamento suficiente para facer efectiva a Igualdade. O sindicato denuncia que o escaso incremento destinado en 2017 para promocionar a igualdade, está ademais mal orientado. Así, destínase gran parte de o  diñeiro a subvencionar programas de empresas privadas, en materia de igualdade,  e pouco a resolver a situación laboral e social que padecen moitas mulleres. Ademais, desde que Goberna o PP o orzamento en materia de igualdade  entre mulleres e homes descendeu un 37,50%.
Os Orzamentos Xerais do Estado para a igualdade de oportunidades entre mulleres e homes, permanecen invariables en relación ao ano anterior, e descenderon un 37,50 % desde que goberna o PP.  Unha vez máis demostra o pouco que lle importan estes temas, que esconde tras palabrería pero que outorga poucos recursos.

En materia de violencia de xénero, os orzamentos increméntanse nun 9,9 % respecto ao ano anterior, aínda que seguen por baixo, nun 8,68 %, respecto dos de 2011.   Ademais, o incremento do orzamento non terá un efecto directo nas vítimas, pois vai destinado, de maneira íntegra, a investimentos no funcionamento operativo dos servizos. UGT insiste na contradición do Goberno que xera expectativas con iniciativas, como a recente creación dun grupo de traballo da delegación do Goberno contra a violencia de xénero, que ao final non van ter soporte económico suficiente para desenvolvelas e que quedarían en papel mollado.
O emprego remunerado é imprescindible para facilitar que moitas vítimas de violencia de xénero póidanse independizar e afastar dos seus agresores. Neste sentido, o diñeiro destinado nos orzamentos para facer posible a integración laboral das vítimas é moi insuficiente, tan só de 30.000 euros. Algo que contrasta co diñeiro que recibe  a CEOE (250.000 euros para un proxecto de liderado e de promoción das mulleres directivas) ou o diñeiro que reciben o Consello Superior das Cámaras de Comercio (360.000 euros).  É dicir, parece que unha das maiores preocupacións do Goberno do PP, en materia de igualdade, sexan as mulleres líderes.

Algo que contradi a súa propia postura cando recorreu ante o Tribunal Constitucional a Lei de Igualdade Efectiva entre Mulleres e Homes, por incluír a paridade nas listas electorais.
Ademais resulta irónico que subvencione á CEOE, que estivo en contra da participación das mulleres nos Consellos de Administración,  e só destine un 6,33% do total de orzamento en materia de igualdade ás asociacións que promocionan a igualdade de oportunidades entre mulleres e homes (iso sen contar que segue excluíndo ás organizacións sindicais nesta materia). Só Ceuta e Melilla, reciben unha cantidade insuficiente de 50.000 euros cada unha.

O Goberno do PP reduciu en máis dun 37%  o orzamento destinado para a igualdade de oportunidades entre mulleres e homes, o que denota a súa falta de interese polas políticas de igualdade ou mellorar a situación de máis da metade da poboación que representan as mulleres. Tamén deu as costas ás entidades locais, retirándolles as escasas axudas que lles facilitou en anos anteriores.

A única partida que se vai viu incrementada, en 350.000 euros, é a destinada a empresas privadas, para incentivar a posta en marcha nas PEMES de Plans de Igualdade. UXT confía no óptimo desenvolvemento de devanditos plans para que se vexan melloradas as condicións laborais das traballadoras que están a ser discriminadas.

Por outra banda, aínda que en materia de Seguridade Social, hai un incremento de 232.600 millóns para dar cobertura á ampliación do permiso de paternidade (que pasou de 13 días a catro semanas) ao mesmo tempo, no articulado da Lei faise un recorte dos dereitos en materia de cotizacións á Seguridade Social para aquelas persoas traballadoras que teñen unha redución de xornada de traballo, para coidar a familiares con discapacidade. Até agora, do mesmo xeito que sucede co coidado de fillos menores de 12 anos, considerábanse cotizados os dous primeiros anos. Pero agora, acúdalas que reducen a súa xornada por coidar a familiares con discapacidade só considéraselles un ano de tempo cotizado.

A Unión Xeral de Traballadores, reclama un Pacto de Estado en materia de Igualdade de Oportunidades entre Mulleres e homes, cun orzamento suficiente para facer efectiva a  igualdade entre mulleres e homes.


 


                                                                                                                                  




UGT avoga por un Pacto de Estado para que a igualdade non estea ao albur de ningún Goberno

​"É necesario un Pacto de Estado que garanta que a igualdade non estea ao albur de ningún Goberno" manifestou hoxe a Vicesecretaria Xeral de UGT, Cristina Antoñanzas, durante a súa intervención na xornada "10º Aniversario da Lei de Igualdade", organizada polo Grupo Parlamentario Socialista. Neste sentido, esixiu un compromiso firme do Goberno para desenvolver a Lei de Igualdade e os recursos económicos, técnicos e humanos necesarios".  
Antoñanzas demandou a apertura da mesa de diálogo social para avaliar a lei (algo que establece a propia norma e nunca se fixo) e o desenvolvemento regulamentario dos plans de igualdade nas empresas. Manifestou que é urxente, ademais, "incrementar a vixilancia e control nas empresas, reforzando a Inspección de Traballo; e derrogar a reforma laboral, para que a negociación colectiva volva ser un instrumento  esencial na implementación da igualdade de trato e oportunidades entre mulleres e homes".
A Vicesecretaria xeral de UGT diferenciou dúas etapas, os primeiros anos da lei, onde se avanzou en termos de igualdade, e a freada sufrida desde fai máis de 6 anos, polas políticas de recorte  aplicadas polo Goberno do Partido Popular, baixo a escusa da crise, e a falta de compromiso de moitas empresas.  "Hase desregulado o mercado laboral e desmantelado o Estado de Benestar. Os recortes en sanidade, educación, dependencia, etc. , todos eles sectores de xacementos de emprego de mulleres, deixaron sen efectividade unha Lei, que puidese significar un antes e un despois na consecución da igualdade entre mulleres e homes, no ámbito laboral e social"- dixo.
Os datos constatan que non se avanzou na igualdade no emprego. Así, desde 2012 comeza un descenso continuado da taxa de actividade das mulleres;  a taxa de emprego feminino está no 42,17%, por baixo da de fai 10 anos; a taxa de paro duplicouse desde 2006, situándose xa no 21,38%; e a brecha salarial, que se reduciu nos primeiros anos da lei, volveu a repuntar e situouse no 23,25% no ano 2014.
Doutra banda, a temporalidade aínda é máis alta entre as mulleres (26,40% fronte ao 25,74% dos homes), o traballo a tempo parcial continúa sendo maioritariamente feminino (72,17% de mulleres); e as prestacións por maternidade reducíronse, de forma alarmante, mentres as excedencias por coidado familiar (non retribuidas) incrementáronse enormemente, sendo precisamente as mulleres, en máis dun 90%, as que toman estas excedencias, cos consecuentes prexuízos nas súas carreiras profesionais e de cotización.
Plans de igualdade
Antoñanzas destacou que "nestes 10 anos, foron moitas as dificultades para negociar os plans de igualdade, implementarlos e avalialos, posto que ao non haberse aprobado un regulamento que os desenvolvese, establecese obrigacións de contidos mínimos, criterios para a súa negociación, e prazos para o seu implementación nas empresas, a forma en que se desenvolveron estes procedementos ha irregular, escasa e moi desigual".  
Ademais, a lei só obriga a aquelas empresas de máis de 250 traballadores e traballadoras, e a gran maioría do noso tecido empresarial está por baixo desta cifra, polo que UGT demanda un cambio para que sexa obrigatorio para empresas con menos traballadores.  
No entanto, segundo o Ministerio de Emprego e Seguridade Social, en febreiro de 2017, había no noso país 4.312 empresas de 250 traballadores e máis, inscritas na Seguridade Social, que ocupan a un total de 2.218.246 mulleres, e 2.279.108 homes. E actualmente só aparecen no Rexistro de Convenios e Acordos Colectivos de ámbito estatal apenas 167 acordos sobre plans de igualdade.
Por outra banda, segundo datos do noso sindicato até hoxe negociáronse e asinado ao redor dos 350 plans de igualdade. Así, despois de 10 anos "unha porcentaxe moi baixa de empresas cumpriron co deber de negociar un plan de igualdade".

Hai que resaltar, ademais, o feito de que segundo di a Lei, en caso de desacordo entre as organizacións sindicais e empresariais, impera a vontade empresarial.






                                                                                                                                                                      


Marzo, 2017
  


Os recortes nos "PGE", ao capítulo de Igualdade entre mulleres e homes que se viñeron realizado desde o ano 2009 supoñen case 18 millóns de euros menos destinados a esta partida orzamentaria, e isto tivo como consecuencia un retroceso moi importante na estabilidade do emprego feminino, afectando á súa permanencia no mercado laboral.
UGT considera que é necesario abordar e combater, de maneira decidida e eficaz, as desigualdades por razón de xénero, establecer a transversalidade e a coordinación entre os distintos Ministerios, Consellerías e Organismos para garantir resultados óptimos na implementación da igualdade entre mulleres e homes na nosa sociedade.
A pesar dos esforzos realizados, os indicadores mostran aínda importantes desafíos pendentes en relación á igualdade de xénero. Doutra banda, a situación económica fai que sexa necesario mellorar a eficacia do gasto ante a existencia de recursos limitados. Neste contexto, o orzamento público móstrase como un instrumento imprescindible para integrar a perspectiva de xénero en todas as políticas, a todos os niveis e en todas as etapas.
Faise necesario adoptar unha estratexia de longo alcance con capacidade para desenvolver liñas de traballo orientadas a incluír a dimensión xénero en cada unha das políticas orzamentarias. O fío condutor desta estratexia debe formar parte do Plan Estratéxico de Igualdade de oportunidades, que debe elaborarse e aprobarse no marco do Consello de Participación da Muller. Nese sentido, esiximos a súa inmediata convocatoria xa que este Consello non se reúne desde o ano 2015.
O informe tería como principal obxectivo valorar a incidencia das políticas públicas desde a perspectiva de xénero, así como visibilizar as medidas que, a través de ditas políticas, ponse en marcha cada ano, desde a administración pública, para corrixir os desequilibrios existentes entre mulleres e homes.
Paralelamente, existe a necesidade de implementar un sistema de traballo que achegue sustentabilidade e profundidade ao proceso de institucionalización da dimensión de xénero nos diagnósticos, definición, execución e seguimento das políticas orzamentarias.
É por iso que UGT insiste na necesidade de incorporar a perspectiva de xénero tanto nos PGE, como nos Orzamentos Públicos das Comunidades Autónoma, á vez que esiximos a convocatoria do Consello Estatal de Participación da Muller. 


                                                                                                                                    
 






UGT

  • NORMATIVA NACIONAL. INTERNACIONAL. COMUNITARIA...
  sentenzas               negociación colectiva




APLICACIÓNS PARA UNHA LINGUAXE NON SEXISTA


MANUAIS.ESCOLMA

 
 

 
·        Recursos de Xénero en Galicia


Ligazóns

Universidades


Organismos de Igualdade de Xénero








                                                                                                                                                                  

UGT e CCOO denuncian o nulo compromiso do Goberno para erradicar a discriminación e a violencia contra as mulleres
As confederacións sindicais Unión General de Traballadores e Comisións Obreiras convocarán paros simbólicos o vindeiro mércores, 8 de Marzo, Día Internacional da Muller Traballadora, para denunciar o nulo compromiso político do Goberno para erradicar a violencia contra as mulleres, así como a desigualdade e discriminación que padecen no ámbito laboral. Secundan así as accións, concentracións e mobilizacións convocadas polo Movemento Internacional das Mulleres 8 de marzo.
Os paros, de entre cinco e dez minutos, convocaranse ás 12:00 horas do 8 de Marzo, nas sedes de ambos os sindicatos para esixir ao Goberno actuacións contra a situación de discriminación e violencia que sofren as mulleres, e para reforzar o compromiso sindical coa eliminación da desigualdade laboral. Así mesmo, ambas as organizacións secundan as accións, concentracións e mobilizacións convocadas polo movemento internacional das mulleres 8 Marzo cos mesmos obxectivos e reivindicacións.
CCOO e UGT consideran que a igualdade é un dereito fundamental cuxo cumprimento non será posible alcanzar sen unha vontade política real dirixida a este fin. Por esa razón, esixen ao Goberno e ao conxunto da clase política española que prioricen nas súas axendas as políticas de igualdade con medidas como:
  • Impulsar o Dialogo Social e a Negociación Colectiva para a adopción efectiva de medidas de igualdade no emprego das mulleres, a eliminación de todas as brechas de xénero e a violencia contra as mulleres.
  • Reverter as regresivas reformas e recortes levados a cabo durante a anterior lexislatura e adoptar novas medidas, sendo prioritaria a consecución dun Pacto de Estado contra a Violencia de Xénero, a elaboración e posta en marcha dunha Lei de Igualdade Salarial, así como un mellor desenvolvemento da normativa de igualdade que sirva de forma real ao logro da eliminación da discriminación e desigualdade das mulleres no acceso ao emprego, o seu mantemento e promoción, e que contribúa de forma decisiva a mellorar a calidade no emprego das mulleres.
  • Avanzar en políticas de conciliación e corresponsabilidade entre mulleres e homes, de forma que o custo social e laboral dos coidados de menores e maiores non recaia exclusivamente sobre as mulleres.
Este 8 de Marzo de 2017, UGT e CCOO, renovaremos o noso compromiso coas políticas de igualdade denunciando a situación de retroceso que estamos a vivir en ambas as áreas, o agravamento da violencia machista, a precariedade laboral e económica da poboación traballadora con forte impacto sobre as mulleres e en especial dos grupos máis vulnerables e discriminados, reivindicando e impulsando a erradicación da violencia de xénero, a mellora das condicións laborais e a eliminación das brechas de xénero no emprego e na protección social.
Esiximos ao Goberno español a ratificación do Convenio 189 da OIT sobre as traballadoras e traballadores domésticos, así como a aplicación do Convenio do Consello de Europa (Istambul 2011) sobre prevención e loita contra a violencia sobre as mulleres.
* Noticias Relacionadas:
     
                                                                                                                                                                   
Febreiro, 2017 

A brecha salarial entre homes e mulleres en Galicia achégase ao 21%, 4.708 euros menos

As mulleres galegas teñen que traballar 66 días máis ao ano para cobrar o mesmo que os homes

​​
Un ano máis, o 22 de febreiro, conmemórase o Día internacional da igualdade salarial entre homes e mulleres, e un ano máis dende UGT-Galicia hai que alzar a voz de denuncia polas grandes diferenzas salariais que existen entre homes e mulleres que, aínda que nos últimos anos se acurtaron, esta realidade débese máis ás peores condicións coas que acceden os homes ao mercado de traballo na actualidade despois das reformas laborais e a precariedade xeneralizada, que a unha mellora do mercado laboral feminino.

Baixando á realidade das estatísticas, un ano máis estas son moi prexudiciais para as mulleres que en Galicia cobran de media ao ano un 20,9 por cento menos que os homes, o que supón que para percibir o mesmo salario terían que traballar 66 días máis cada ano, ata o 7 de abril. Ou, visto doutro xeito, poderían deixar de traballar o 30 de setembro, xa que a partir desta data estarían a traballar gratis.
Esta brecha é tan só 0,9 puntos inferior á que se rexistraba no 2010. Aínda queda moito por facer. Aclarar que estes datos teñen a súa orixe na Enquisa anual de salarios do ano 2014, publicada en xuño de 2016, os últimos datos dispoñibles.
AS MULLERES GALEGAS DEIXARON DE PERCIBIR 2.229,3 MILLÓNS DE EUROS
Se se contabiliza a brecha salarial en euros, o resultado é que as mulleres galegas deixaron de percibir 2.229,3 millóns de euros no ano 2014. Todo isto sen ter en conta aquel traballo non remuerado que se fai no eido do fogar que, case sempre, recae maioritariamente nas mulleres, coidando dependentes, menores ou realizando as tarefas do fogar.
Tendo en conta o salario medio anual en Galicia, a diferenza retributiva anual entre homes e mulleres en Galicia foi de 4.708,02 euros. A día de hoxe as mulleres galegas perciben un salario medio similar ao que cobraban os homes no ano 2004.
AS MULLERES GALEGAS PERCIBEN UN 10% MENOS DE SALARIO QUE A MEDIA DAS MULLERES DO RESTO DO ESTADO
Comparando co resto das comunidades autónomas, obsérvase que as traballadoras galegas perciben un 10 por cento menos de salario anual que a media das mulleres do resto do Estado. Galicia é a sétima comunidade autónoma onde o salario medio das mulleres é máis baixo.
Na comparativa con certas comunidades autónomas, como Madrid ou o País Vasco, as mulleres galegas saen moi prexudicadas, cun 23,71 por cento menos no primeiro caso e un 25,16 por cento menos no segundo.
AS MULLERES GALEGAS, TRAS AS CANARIAS, SON AS QUE MENOR RETRIBUCIÓN PERCIBEN POR HORA TRABALLADA
Tras as canarias, as mulleres galegas son os que menor ganancia perciben por hora traballada, un 10 por cento menos que os homes. Esta é unha variable moi significativa, xa que non está afectada nin pola temporalidade nin pola parcialidade.
OS COMPLEMENTOS SALARIAIS SON UNHA DAS CLAVES QUE EXPLICAN O DIFERENCIAL ENTRE HOMES E MULLERES
Existe un factor, os complementos salariais, que explican en moitos casos a existencia das brechas salariais entre homes e mulleres. O peso que teñen os complementos salariais no salario bruto anual dos home é de 762,66 euros máis  ao das mulleres, o que supón unha brecha do 27,85 por cento. UGT-Galicia considera que actuando sobre estes podería reducirse en boa medida a desigualdade dos salarios entre homes e mulleres, máis tendo en conta que na maior parte das veces estes complementos non se basean en cuestións obxectivas nin cuantificables, polo que esconden tras de si discriminacións directas.
O 36,3 POR CENTO DAS MULLERES TEÑEN INGRESOS SALARIAIS MENORES OU IGUAIS AO SMI
Segundo os datos facilitados pola Axencia Tributaria, no ano 2015 un 36,3 por cento das mulleres teñen ingresos salariais menores ou iguais ao SMI (9.080 euros ao ano), fronte ao 26,6 por cento dos homes. Se se fai unha análise dos salarios máis elevados obsérvase que case 33.500 homes tiveron salarios cinco veces superiores ao SMI, fronte a 13.800 mulleres. Das 4.263 persoas que en Galicia cobran máis de dez veces o SMI, tan só 692 son mulleres.
Por ramas de actividade, en todas dánse as diferenzas retributivas, a maior diferenza rexístrase na rama de agricultura, gandería, silvicultura e pesca e as menores diferenzas dánse na construción e servizos sociais.
Se a análise faise entre o sector público e o privado, obsérvanse grandes diferenzas. Mentres a brecha salarial entre homes e mulleres no primeiro caso non supera o 6 por cento, no segundo é do 26,81 por cento.
En relación ás modalidades de contratación, a indefinida, onde o número de mulleres é inferior, garante uns salarios máis elevados e reflicte unha brecha salarial superior. A maior temporalidade diminúe a brecha salarial.
Por tramos de idade, as mulleres novas e as de máis de 55 anos son as que padecen unha brecha salarial máis elevada, aínda que non se pode esquecer que en ningún tramo de idades o salario feminino é superior ao masculino. No primeiro caso a bracha é dun 24,1 por cento e no segundo dun 23,7 por cento.
UNHA MULLER PARA PERCIBIR OS 18.400 EUROS QUE COBRA UN HOME CON ESTUDOS PRIMARIOS TEN QUE CHEGAR A TER UNHA DIPLOMATURA
Os homes ingresan 18.400 euros de media ao ano cando teñen estudos primarios. Non obstante, unha muller para chegar a esta media salarial precisa ter unha diplomatura universitaria ou similar. En todos os niveis formativos a brecha salarial supera o 25 por cento, excepto no caso de ter unha licenciatura, doutoramento ou similar, onde a brecha queda no 18,93 por cento, aínda así, tamén neste caso as diferenzas en termos absolutos son de 6.553,95 euros. A brecha no caso dos estudos primarios dispárase ao 37,18 por cento.
En materia de prestacións por desemprego, trasládase a realidade do mercado laboral activo. Aínda que as mulleres soportan maiores índices de desemprego, son menos as que perciben prestacións por desemprego e a súa contía tamén é inferior nun 14,3 por ceno á dos homes. Isto debido ás escasas cotizacións, tanto en termos temporais como monetarios, derivadas das súas condicións de contratación e salario. Polo que son moitas as situación nas que non se acadan os mínimos requeridos, o que provoca situacións complexas de riscos de exclusión social e vulnerabilidade.
A BRECHA NO CASO DAS PENSIÓNS É DUN 38,1%
Como consecuencia da brecha salarial, ao longo dunha vida laboral de 36 anos unha muller galega tería que traballar case 10 anos máis que un home para poder percibir as mesmas cantidades por traballos de igual valor. Así, 403.162 mulleres pensionistas galegas viven cun importe medio de 593,54 euros, elevándose no caso das pensións de xubilación a brecha ao 38,1 por cento.
Ademais, subliñar que o 78 por cento das pensións non contributivas de xubilación son percibidas por mulleres, tendo estas unha contía media de 354,46 euros. Son moitas as mulleres que ao final da súa vida laboral teñen que recorrer ao último recurso dispoñible, as pensións non contributivas, o que amosa as dificultades ás que se enfrontan tras a xubilación, xa que son moitos os casos que a pesar de ter cotizado, os períodos non son suficientes para acceder a unha pensión contributiva.
É evidente, á vista dos datos, que son os mellores indicadores dunha realidade certamente preocupante, que hai que seguir traballando na liña de acadar a igualdade salarial entre homes e mulleres e que aínda queda moito por facer.
PROPOSTAS DE UGT-GALICIA PARA UNHA LEI DE IGUALDADE SALARIAL ENTRE MULLERES E HOMES
Por isto, UGT-Galicia pon enriba da mesa un conxunto de propostas para unha lei de igualdade salarial entre mulleres e homes:
  • Definir e desenvolver conceptos como: traballos de igual valor, accións positivas, valoración de postos de traballo, etc.
  • Desenvolver regulamentariamente os contidos mínimos dos plans de igualdade nas empresas, introducindo na súa regulación a necesidade de incluír a material salarial. Ademais, a obrigación de acordar e/ou adoptar os mesmos debe estenderse a empresas de 25 ou máis traballadores.
  • Crear un órgano público (Consello ou Comité para a igualdade salarial) con representación dos Interlocutores Sociais e o Goberno, que poida manexar datos reais das empresas e revisar convenios colectivos para detectar discriminacións e desigualdades salariais. Así mesmo este órgano podería revisar os supostos nos que as traballadoras ou os seus e as súas representantes expoñan unha demanda para que se avalíe a posible desigualdade ou discriminación salarial na súa empresa.
  • Obrigar ás empresas de 25 ou máis traballadores e traballadoras a someterse a auditorías periódicas de igualdade salarial a instancia de parte, incluída a representación das traballadoras e traballadores e/ou sindical.
  • Crear un rexistro público no que as empresas de 25 ou máis traballadores e traballadoras estean obrigadas a rexistrar anualmente as retribucións (tanto salariais como extra-salariais, en diñeiro ou en especie) de todos os seus traballadores e traballadoras.
  • Incrementar as sancións ás empresas que non respecten a normativa sobre igualdade de xénero, incluída a igualdade salarial.
  • Obrigar ás empresas para revisar as clasificacións profesionais e a valoración de postos de traballo dirixidas a eliminar a discriminación e a desigualdade estrutural salarial entre mulleres e homes, nun período de tempo e coa representación sindical dos traballadores e traballadoras.
  • Instaurar sistemas de valoración de postos de traballo obxectivos non sexistas por sectores de actividade que garantan a igualdade salarial por xénero e a obrigatoriedade de aplicación futura, previo consenso cos interlocutores sociais.
  • Introducir a presunción de existencia de discriminación salarial por razón de xénero, salvo proba en contrario, cando no ámbito dunha empresa ou entidade, a media de percepcións salariais e extra-salariais dos traballadores dun dos sexos supere en máis de 20 puntos porcentuais o dos traballadores do outro sexo.
  • ​Establecer como competencia dos representantes dos traballadores e traballadoras, a de recibir información sobre as retribucións e sobre a composición do persoal con carácter periódico semestral, na que se detalle a retribución completa media de mulleres e homes, desagregado por grupos, categorías e/ou niveis profesionais, así como a distribución do persoal por sexos en cada grupo, categoría e nivel profesional  e sobre os ascensos e promocións profesionais.
  • Establecer que a Autoridade Laboral actuará de oficio ante o órgano xudicial competente cando se constate que no seu ámbito de aplicación, e durante a vixencia do convenio colectivo, a media de percepcións salariais e extra-salariais, dos traballadores dun e outro sexo, supera en máis de vinte puntos porcentuais ao dos traballadores do outro sexo, co fin de determinar se existe unha discriminación salarial directa ou indirecta. 
  • Propoñer ao Pacto de Toledo o estudo cuantificado das desigualdades e discriminacións de xénero no sistema de protección social así como das posibles medidas de corrección das mesmas a curto e medio prazo e no seu caso con cargo a financiamento complementario.






​O Informe elaborado por UGT, con motivo do Día Internacional da Muller Traballadora, que se celebra o 8 de marzo, volve constatar que as mulleres son as grandes perdedoras das políticas de recorte e austeridade e que a pesar de que a economía mellora incrementouse a brecha de xénero no mercado laboral español. As discriminacións ás mulleres, son unha mostra máis dun modelo de crecemento desigual e inxusto que é necesario corrixir cun cambio de políticas. O Sindicato insta o Goberno a que non siga postergando a posta en marcha dunha Lei de Igualdade  Salarial, que fomente o desenvolvemento dos plans de igualdade nas empresas, e contemple a creación dun órgano público, coa participación dos interlocutores sociais, que poida manexar os datos reais das empresas e revisar os convenios colectivos para detectar discriminacións e desigualdades salariais, entre outras medidas.

Ninguén se libra, nin Europa, nin España: as mulleres son peor tratadas que os homes no ámbito laboral. Pero o noso país, segue estando no ranking dos estados membros con maiores discriminacións por razón de xénero. Discriminacións e desigualdades que se dispararon durante a crise, a consecuencia das políticas de recorte e austeridade que se impuxeron. Así, o Informe de UGT, con motivo do Día Internacional da Muller Traballadora, revela que a pesar que da economía crece, incrementouse a brecha de xénero no mercado laboral.

España

Os datos da Enquisa de Poboación Activa (EPA) para 2016 revelan que a brecha de xénero dáse en distintos ámbitos: 

  • A taxa de actividade feminina segue descendendo e cada vez hai menos mulleres entre a poboación activa (53,64%), case 11 puntos e medio menos que a taxa de actividade masculina (65,13%).

  • Hai 1.660.000 mulleres ocupadas menos que homes. Así, a taxa de emprego masculino situouse no 53,33% (10.000.800 homes), e a feminina no 42.17% (o que supón 8.340.800 mulleres). A brecha de xénero na ocupación non deixou de aumentar desde 2013, pasando de 9,8 puntos de diferenza a 11,16 puntos.

  • A brecha salarial ha aumentado do 22,55% ao 23,25%, no salario medio anual, segundo as dúas últimas Enquisas de Estrutura Salarial cuatrienal, do INE, correspondentes aos anos 2010 e 2014. As mulleres gañan menos que os homes en todos os conceptos salariais e neste catro anos, o salario medio das mulleres apenas se incrementou en 9,60 euros.

  • Os contratos a tempo parcial ocúpanos maioritariamente mulleres e os de tempo completo homes. Así hai 2.014.000 mulleres (72,17%) fronte a 776.500 homes (27,83) traballando a tempo parcial. Por contra, hai 9.224.300 homes traballando con xornada a tempo completo (59,32%), fronte a 6.326.800 mulleres (40,68 %). É dicir hai 2.897.500 mulleres menos que homes ocupadas con xornada completa.

  • O traballo a tempo parcial en España non é voluntario. Así o declara o 80% das mulleres e o 70% dos homes que traballan a tempo parcial. Ademais, cando o  motivo de traballar a tempo parcial é pola atención de responsabilidades e coidado de menores, persoas con discapacidade ou maiores, o 59% que o fai son mulleres, fronte a só un 2,7% de homes.

  • Case o 98% dos permisos de maternidade son gozados unicamente pola nai e só un 2,04% de pais comparten o permiso de maternidade. As excedencias (non retribuidas) por coidado familiar son case exclusivamente para as mulleres. As excedencias por coidado de fillos e fillas son gozadas polo 93,33% de mulleres fronte a un 6,67% de homes. Si trátanse de excedencias por coidados doutros familiares, a presenza de mulleres redúcese lixeiramente a o  84,58% e a dos homes increméntase 15,42%.

  • Aumenta a brecha tamén no desemprego. Entre 2009 e 2016 o desemprego feminino ha pasado do 18,13% ao 21,38% (é dicir crece 3,25 puntos), como consecuencia da importante perda de emprego en sectores feminizados como o sector servizos  Para os homes o incremento da taxa de paro non chega ao medio punto.

  • O 43,27% de mulleres en paro, inscritas no Servizo Público de Emprego, non recibe ningún tipo de prestación económica. Só 997.864 mulleres (56,73%) reciben algún tipo de prestación, e delas apenas 382.764 mulleres perciben unha prestación de desemprego contributivo, é dicir, unha de cada catro mulleres paradas.

  • Das 5.784.263 persoas perceptoras de pensións de xubilación, só o 37,30% corresponden a mulleres. Así, 2.157.604 mulleres perciben unha pensión de xubilación, pero o 66,10% delas reciben unha prestación inferior 650 euros ao mes. No caso dos homes esta porcentaxe apenas chega ao 21,61%. Traducido a cifras con valores absolutos, 1.426.373 mulleres fronte a 783.737 homes, o que implica que as mulleres xubiladas cunha pensión inferior a 650 euros duplican aos homes.

Europa

Un informe da Comisión de Dereitos da Muller e Igualdade de Xénero do Parlamento Europeo sobre Igualdade entre mulleres e homes na UE 2014-2015, desvela que si a UE mantén o actual ritmo de progreso: necesitaranse 70 anos para lograr a igualdade retributiva, 40 anos para conseguir unha repartición equitativa das tarefas domésticas, 30 anos para que a taxa de emprego das mulleres alcance o 70% e 20 anos para lograr o equilibrio de xénero en política.  É dicir, non se lograrán os obxectivos fixados na estratexia Europea 2020. Os datos de novo volven reflectir esta realidade. Así:

  • Segundo datos de Eurostat, no 2015 a taxa de actividade das mulleres na UE situábase no 66,8% e a dos homes no 78,3%, o que supón unha brecha de xénero de 11,5 puntos.

  • En todos os Estados membros, as mulleres teñen menores taxas de emprego. A taxa de emprego feminino sitúase no 60,4 fronte á dos homes que se sitúa no 70,8%. E isto a pesar de que as mulleres están cada vez máis cualificadas e mesmo superan aos homes en rendemento académico.

  • O traballo a tempo parcial en Europa é maioritariamente feminino (o 44,2% corresponde a mulleres e o 16,9% aos homes, o que significa que hai unha brecha de máis de 27 puntos)

  • A porcentaxe de emprego a tempo parcial na UE no seu conxunto é dun 28,6% sobre o total do emprego, do que un 44,2% corresponde a mulleres e un 16,9% a homes, o que significa que hai unha brecha de máis de 27 puntos e que o traballo a tempo parcial é maioritariamente feminino.

  • As mulleres en Europa tamén son maioría no emprego temporal, un 14,5% de mulleres fronte a un 13,8% de homes.

  • Grecia, cunha taxa do 28,9% e España co 23,6% son os países da UE que presenta maiores taxas de paro feminino (máis que duplican a media europea que se sitúa no 9,5%). Tamén a brecha de xénero máis alta no desemprego preséntaa Grecia, con 7,1 puntos, seguido de España, con 2,8 puntos de diferenza con respecto aos homes.

  • En 2014, a brecha salarial media por hora traballada reduciuse nun décima respecto de 2013, pasando do 16,8% ao 16,7%, pero incrementouse en tres décimas desde 2010 (16,4%).



Noticias Relacionadas

                                                                                                                                                                      

Xaneiro, 2017


     Presentación do informe "Brecha Salarial"










 
                                                                                                                                              

Novembro-Decembro, 2016



 

ENLACE I
ENLACE II
ENLACE III

 



 

Informe "UGT dice NO a la violencia de género"

                                                                                                                                                                      
          




 

 












                                                                                                                                                   

Arquivo "xeral" de noticias






2016 noviembre   Lex   NOVIDADES LEXISLATIVAS
2016 noviembre
Paro   Por segundo mes consecutivo, increméntase o paro, evidencia dun mercado laboral estacional e precario


* Son exemplos do encadrado no mesmo. Para unha maior actualización e profundidade, premer no subliñado que indica a frecha.

                                                                                                                                                                   


Biblioteca "xeral" de Publicacións (o relatoiro do material formativo, transcríbese no idioma xenérico)

 Salarios (para máis informción preme aqui)

Marco WEB


DOCUMENTOS

 


                                                                                                                                                                     



Proxecto ARTEMISA

Permiso de maternidad y parternidad
Permiso de Lactancia
 
Reducción de Jornada y excedencias


Otras fórmulas de conciliación  






  normativa comunitaria

normativa internacional


                                                                                                                                                                                                                 





  •                      














                                                                                                                                                                     



            > informe 2010
Negociación Colectiva
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Marco. WEB. BOLETÍN 







                                                                                                                                                                    

08/11/2016




                                                                                                                                                                     

07/11/2016




   
A  Unión General de Traballadores denuncia que a diferenza salarial en España, segundo o Eurostat, situouse en 14,9%, o que significa que as mulleres no noso país traballan de balde unha media de 54 días (case dous meses) . Para demostrar esta realidade, a Unión vai lanzar unha campaña co lema #YoTrabajoGratis, que se celebrará entre o 8 de novembro ao 31 de decembro o período de tempo no que as traballadoras doan seu traballo. UGT advirte que a discriminación no emprego, acceso apoiando ao mercado de traballo, a contratación de modalidades, a duración do tempo de traballo, interrupcións de carreira para coidar de familiares, etc. Isto as perxudica, dende un punto financieiro acentuado o mesmo no momento da xubilación. Os últimos datos da EPA mostran tamén o agravamento da situación das mulleres no mercado de traballo e as desigualdades crecentes, que esixe a adopción urxente dunha Lei de Igualdade e esixe que o novo goberno  tome as  medidas necesarias para  abordar esta discriminación.



 











                                                                                                                                                                    


27/10/2016




 
                                                                                                                                                                    

 21/10/2016