2020 […]
2019
-.ESCOLMA.-
Estratexia Dixital [...]
.- Comunicado #PGE2018 "Medio Ambiente"
.- Comunicado #PGE2018 "Igualdad"
.- Comunicado #PGE2018 "Servicios Sociales"
"Analisis de los PGE 2018 en materia de Salud Laboral"
VIDEO
4º COMITÉ CONFEDERAL
.- Comunicado #PGE2018 "Medio Ambiente"
.- Comunicado #PGE2018 "Igualdad"
.- Comunicado #PGE2018 "Servicios Sociales"
"Analisis de los PGE 2018 en materia de Salud Laboral"
VIDEO
4º COMITÉ CONFEDERAL
Que é? Ou concurso de
acredores é un procedemento xudicial cuxa solicitude resulta obrigada para todo
aquel debedor en estado de insolvencia, sendo a súa finalidade esencial a
satisfacción -conforme ao principio de igualdade de trato- dous créditos dous acredores,
xa sexa mediante acordo entre ou propio debedor e vos seus acredores -
convenio-, non que se pacte a redución e/ou adiamento dous créditos, ou a
través do produto obtido mediante a enaxenación dous bens do debedor concursado
- liquidación-.
Para que
se solicita? Este concurso ten
un dobre obxectivo, pagar a todos vos acredores e, na medida do posible, evitar
a extinción dá sociedade. Non entanto, na práctica, a maioría dous concursos de
acredores finalizan coa liquidación dá sociedade, co conseguinte prexuízo para
vos traballadores.
Vantaxes para a empresa concursada
As demandas
interpostas por acredores contra a empresa paralízanse.
Non caben novas demandas.
Si non págase ao arrendador, evitar ou desafiuzamento.
Si non páganse vos préstamos hipotecarios ou vos leasing, non ten lugar a execución
dúas bens.
As débedas non devengarán intereses.
Ou concurso permítelles conxelar ou pago dous créditos. Un equipo externo avalía
si ou estrangulamento financeiro é pasaxeiro ou non.
Non supón a desaparición dá empresa. De feito, ou concurso de acredores
está pensado para permitir a súa continuidade, por exemplo, a través dá venda ordenada de activos.
A diferenza do chamado concurso forzoso, ou voluntario (declarado a instancias dous propietarios), permite aos xestores seguir levando as rendas dá compañía, aínda que as súas decisións poden ser vetadas polo xuíz ou polos administradores concursais.
Só as débedas anteriores ao procedemento quedan en suspenso, á espera de que ou procedemento determine cando e como deben pagarse.
Ou prazo máximo do que se vai a dispoñer para saldar as débedas é de cinco anos.
Permite alcanzar un convenio cos acredores que prevexa unha redución dá
débeda (quita) e un atraso admitido non pago desta (espera).
Ou custo do administrador concursal repercúteselle ao debedor.
Non caben novas demandas.
Si non págase ao arrendador, evitar ou desafiuzamento.
Si non páganse vos préstamos hipotecarios ou vos leasing, non ten lugar a execución
dúas bens.
As débedas non devengarán intereses.
Ou concurso permítelles conxelar ou pago dous créditos. Un equipo externo avalía
si ou estrangulamento financeiro é pasaxeiro ou non.
Non supón a desaparición dá empresa. De feito, ou concurso de acredores
está pensado para permitir a súa continuidade, por exemplo, a través dá venda ordenada de activos.
A diferenza do chamado concurso forzoso, ou voluntario (declarado a instancias dous propietarios), permite aos xestores seguir levando as rendas dá compañía, aínda que as súas decisións poden ser vetadas polo xuíz ou polos administradores concursais.
Só as débedas anteriores ao procedemento quedan en suspenso, á espera de que ou procedemento determine cando e como deben pagarse.
Ou prazo máximo do que se vai a dispoñer para saldar as débedas é de cinco anos.
Permite alcanzar un convenio cos acredores que prevexa unha redución dá
débeda (quita) e un atraso admitido non pago desta (espera).
Ou custo do administrador concursal repercúteselle ao debedor.
Cando e como se realiza? Ou concurso de acredores poderá ser necesario ou voluntario, en función de si solicítao un acredor ou é a propia empresa a que, á vista dá súa situación económica, decide anticiparse a un acredor. Calquera acredor dá empresa está lexitimado para solicitar ou concurso de acredores, e neste sentido, aqueles traballadores aos que se lles debe algunha nómina tamén poderán facelo.
Non cumprir coa obrigación que establece a Lei de presentar ou Concurso de Acredores dentro dous dous meses seguintes á data en que se coñeceu ou debido coñecer ou estado de insolvencia impide ao concursado ou propoñer a figura de convenio anticipado e polo que ou gozar dás súas vantaxes, xa que a proposta anticipada de convenio de acredores permite poñer fin ao concurso e aos seus longos trámites.
Nomeamento dun administrador concursal Coa declaración de concurso, ou xuíz do mercantil nomeará a un administrador concursal, normalmente un avogado ou economista con polo menos cinco anos de experiencia. Este administrador concursal substituirá ao administrador dá sociedade cando ou concurso sexa de carácter obrigatorio, ou sen chegar a substituílo, acompañarao non procedemento cando ou concurso fose voluntario.
Ou administrador
concursal debe de emitir un informe analizando a situación financeira e
patrimonial dá empresa, e xa que logo, a viabilidade ou inviabilidade dá
sociedade. En devandito informe deberase recoller a prelación dous créditos
ordenándovos en función dá súa categoría, que máis adiante analizaremos, e
propoñerá ou a liquidación dá sociedade non caso de que sexa inviable, ou non
caso de que considere que a sociedade é viable, elaborará un plan de
viabilidade dá sociedade, que normalmente inclúe quitas dá débeda (ata ou 50%)
e/ou adiamentos (ata 5 anos).
Privilexios dous salarios e indemnizacións Ou informe do administrador concursal debe recoller tanto a masa activa, vos bens dá empresa; como a masa pasiva, todos vos acredores dá sociedade. Con todo, non todos vos acredores, entre vos que se inclúen vos traballadores si a empresa débelle algunha cantidade, teñen a mesma preferencia de cobro e gozan do mesmo privilexio.
Ou artigo 84 dá Lei Concursal distingue entre créditos concursais e créditos contra a masa. As débedas cualificadas como créditos contra a masa deberán de ir abonándose conforme vaian devengándose, é dicir, a empresa ten que ir pagando estas débedas segundo vaian xurdindo a obrigatoriedade de abono. Polo tanto, lestes créditos serán cobrados, sempre que a empresa teña diñeiro, antes que vos créditos concursais e sen a necesidade de esperar ao informe concursal (é ou caso normal non que se atopan vos traballadores).
Non ámbito laboral son créditos contra a masa vos seguintes:
1. Vos créditos por salarios polos últimos trinta días de traballo efectivo anteriores á declaración de concurso e en contía que non supere ou dobre do salario mínimo interprofesional, que se deberán abonar non momento dá declaración de concurso.
2. Todos vos salarios e indemnizacións de despedimento e de extinción de contratos producidos con posterioridade á declaración de concurso.
Todos vos demais créditos, serán considerados como créditos concursais.
É probable, que ou traballador non perciba ou cobro íntegro dous seus créditos. Non entanto, ou FOGASA, unha vez ou administrador concursal emita ou informe non que se inclúa as débedas do traballador e vos seus contías, abonará parte dous salarios ou indemnizacións debidos cuns límites.
Cobro de salarios e/ou indemnizacións polo FOGASA . Co informe do administrador concursal non que se inclúan as diferentes débedas, e a prelación de créditos, poderá cobrar as débedas recoñecidas aos traballadores, sen esperar a que ou procedemento concursal finalice. Para iso, ou administrador concursal ten que emitir un informe persoal para cada traballador non que a cuantifique a débeda
Maio, 2018
Abril, 2018
Marzo, 2018
Febreiro, 2018
Xaneiro, 2018
Decembro, 2017
Setembro-Novembro, 2017
Agosto, 2017
Aumentan os accidentes laborais pola mala calidade do emprego
Galicia, entre as comunidades que rexistran máis sinistros mortais en relación co número de traballadores en activo e duplicando a media estatal
Os accidentes no traballo increméntanse nun 6,31 por cento
Os
datos estatísticos facilitados polo Ministerio de Emprego e Seguridade
Social reflicten que a sinistralidade laboral medrou en Galicia entre
xaneiro e xuño de 2017, en relación ao mesmo período do ano anterior, un
6,31 por cento e que foron 30 as persoas que faleceron e 227 as que
resultaron feridas de gravidade. Para UGT-Galicia, este aumento continuo
da sinistralidade laboral é unha rama máis da perniciosa árbore da
precariedade laboral que impera.
A
reforma laboral, acompañada dunha serie de políticas e medidas impostas
polos gobernos do PP no Estado e en Galicia, non fixeron máis que
incidir na mala calidade do emprego. Políticas que permiten o
desenvolvemento das empresas multiservizos que levantan a bandeira da
desregulación das condicións laborais dos seus traballadores como signo
de identidade. UGT é plenamente consciente do dano que están a facer
estas empresas e por elo ven de poñer en marcha a campaña "Precarios NON, Grazas" co fin de que a sociedade en xeral sexa consciente desta lacra.
#CAMPAÑA.#PONTE1000
PENSIÓNS
@@@@@@@@
FeSP-UGT oponse a que a Consellería de Política Social realice un convenio co Sergas para axilizar as listas de agarda nos equipos de valoración e orientación de discapacidades
O
Comité intercentros do persoal laboral da Xunta denuncia o convenio
entre a Consellería de Política Social e o Sergas para que o
persoal deste Organismos autónomo realice funcións que lle son
propias ao persoal da Consellería de Política Social.
Neste
proceso, o Comité intercentros, do que FeSP-UGT-Galicia forma parte,
denuncia o escurantismo co que a Xunta realizou este convenio,
parcheando así un problema de falta de recursos humanos e de
cobertura de postos cunha solución externa aos órganos que teñen
competencia nos procedementos en cuestión. O Comité intercentros,
en reiteradas ocasións, solicitou por escrito e verbalmente ter
acceso ao convenio que da pe a esta externalización, sen que en ningún fose atendida esta petición.
Xullo, 2017
Un total de 246 traballadores faleceron de xaneiro a maio de 2017 nos 535.713 accidentes laborais que se produciron neste periodo, un 2% máis que o ano anterior. Para UGT, este aumento continuo da siniestralidad laboral é unha mostra máis da mala calidade do emprego que xeran as políticas deste Goberno, centradas na súa reforma laboral. Políticas que permiten o desenvolvemento das empresas multiservicio, foco de desregulación das condicións de traballo, contra as que UGT puxo en marcha a campaña "Precarios NON, Grazas".
O sindicato reclama un maior compromiso das empresas no cumprimento efectivo da normativa en prevención de riscos laborais e un maior control e vixilancia das Administracións Públicas contra as malas prácticas dalgunhas empresas, que basean o aumento da productividad en precarizar ao máximo as condicións de traballo, sen ter en conta a prevención de riscos.
Xuño, 2017
Activación do Emprego 2017-2020
Mari Carmen Barreira, Secretaria de Políticas Sociais, Emprego e Seguridade Social destacou que é necesaria unha acción coordinada coas CCAA para que os parados de longa duración -que xa son 54 de cada 100- abandonen o desemprego. realizou estas declaracións, xunto co secretario de Formación e Emprego de UGT-Andalucía, Óskar Martín, durante a presentación dun informe sobre o mercado de traballo.
Neste sentido resaltou que o sindicato conseguiu introducir no borrador da revisión da Estratexia para a Activación do Emprego 2017-2020, unha serie de medidas para corrixir as bolsas de pobreza que están xerando a reforma laboral e a das pensións.
É necesario -dixo- recuperar para o mercado de traballo a esta gran masa de desempleados, 2,3 millóns de longa duración, dos que 1,7 millóns levan 2 anos ou máis buscando traballo. E, para iso, son necesarias políticas activas e plans de emprego xunto a medidas de sensibilización, que se desenvolvan en todas as CCAA.
Maio, 2017
Abril, 2017
DENDE A IMPOSICIÓN DA REFORMA
LABORAL NO 2012 ROMPEUSE A TENDENCIA Á REDUCIÓN DA SINISTRALIDADE
LABORAL
De feito, dende a imposición desta
Reforma no ano 2012 rompeuse a tendencia á baixa na redución
xeneralizada da sinistralidade que se viña rexistrando dende o ano
2000. Existe un discurso oficial que intenta vincular esta suba á
recuperación da actividade económica e do emprego pero que UGT
rexeita porque tamén se produciron incrementos significativos dos
índices de incidencia que expresan a sinistralidade en correlación
ao número total de asalariados, é dicir, o número de accidentes
por cada 100.000 traballadores. Así, a variable sinistralidade
estaría compensada coa poboación traballadora e non se podería
falar de se inflúe máis ou menos a mesma.
Galicia finalizou o ano 2016 sendo a
primeira comunidade do Estado en sinistralidade laboral mortal cun
índice de incidencia de 7,27 traballadores falecidos por cada
100.000 asalariados, duplicando a media do Estado que foi de 3,27.
Pero é que en provincias como Lugo este subiu ata o 14,79.
NO QUE VAI DE ANO O ÍNDICE DE
INCIDENCIA DE ACCIDENTES MORTAIS EN GALICIA TAMÉN É SUPERIOR Á
MEDIA ESTATAL
No que vai de ano, os dous primeiros
meses de 2017, xa que a Xunta non facilita máis datos, o índice de
incidencia de accidentes mortais en Galicia foi de 0,448
traballadores por cada 100.000. Mentres que, de novo, a media do
Estado está por debaixo, de 0,289.
NO 2016 REXISTRÁRONSE CASE 25.000
ACCIDENTES EN GALICIA, DOS QUE 57 FORON MORTAIS.
Segundo os datos do ano 2016, en
Galicia rexistráronse un total de 24.994 accidentes de traballo con
baixa, dos que 57 foron mortais, 496 graves e 24.441 leves.
NO QUE VAI DE 2017 A
SINISTRALIDADE MEDROU NUN 5,16 POR CENTO. XA VAN 7 PERSOAS FALECIDAS
NO TRABALLO
No relativo ao ano 2017, en Galicia a
sinistralidade incrementouse nun 5,16 por cento nos dous primeiros
meses do ano, respecto ao mesmo período do ano anterior, ao
rexistrarse 4.015 accidentes leves, 52 graves e 7 mortais.
Accidentes
en xornada de traballo. Sectores de actividade
Xaneiro-Decembro
2015/2016
Leves
|
Graves
|
Mortais
|
Totais
| |||||
2015
|
2016
|
2015
|
2016
|
2015
|
2016
|
2015
|
2016
| |
Agricultura
|
1247
|
1142
|
61
|
55
|
3
|
5
|
1311
|
1202
|
Pesca
|
947
|
992
|
36
|
58
|
10
|
12
|
993
|
1062
|
Industria
|
7124
|
7163
|
95
|
108
|
13
|
11
|
7232
|
7282
|
Construción
|
3038
|
2811
|
76
|
85
|
10
|
5
|
3124
|
2901
|
Servizos
|
12352
|
12333
|
129
|
190
|
22
|
24
|
12503
|
12547
|
Total
|
24708
|
24441
|
397
|
496
|
58
|
57
|
25163
|
24994
|
Fonte:
Estatísticas de Accidentes de Traballo. Consellería de Economía,
Emprego e Industria. Xunta de Galicia
Accidentes
en xornada de traballo. Provincias
Xaneiro-Decembro 2015/2016
Leves
|
Graves
|
Mortais
|
Totais
| |||||
2015
|
2016
|
2015
|
2016
|
2015
|
2016
|
2015
|
2016
| |
A
Coruña
|
11132
|
11230
|
158
|
186
|
26
|
22
|
11316
|
11438
|
Lugo
|
2738
|
2625
|
48
|
62
|
5
|
14
|
2791
|
2701
|
Ourense
|
2687
|
2579
|
46
|
49
|
10
|
5
|
2743
|
2633
|
Pontevedra
|
8151
|
8007
|
145
|
199
|
17
|
16
|
8313
|
8222
|
Total
Galicia
|
24708
|
24441
|
397
|
496
|
58
|
57
|
25163
|
24994
|
Fonte:
Estatísticas de Accidentes de Traballo. Consellería de Economía,
Emprego e Industria. Xunta de Galicia
Accidentes
en xornada de traballo.Provincias
Xaneiro-febreiro
2016/2017
Leves
|
Graves
|
Mortais
|
Totais
| |||||
2016
|
2017
|
2016
|
2017
|
2016
|
2017
|
2016
|
2017
| |
A
Coruña
|
1.713
|
1.765
|
26
|
22
|
5
|
4
|
1.744
|
1.791
|
Lugo
|
384
|
431
|
7
|
8
|
1
|
-
|
392
|
439
|
Ourense
|
411
|
412
|
10
|
3
|
-
|
1
|
421
|
416
|
Pontevedra
|
1.288
|
1.407
|
26
|
19
|
3
|
2
|
1.317
|
1.428
|
Total
Galicia
|
3.796
|
4.015
|
69
|
52
|
9
|
7
|
3.874
|
4.074
|
Fonte: Ministerio de Emprego e
Seguridade Social
Á marxe dos datos analizados que se
achegan máis detallados nos cadros adxuntos, existe un dato moi
relevante, e que se reflicte no propio lema deste 28 de abril, “A
discriminación dánanos a todas as persoas”, que é que as
mulleres teñen maior probabilidade de sufrir unha enfermidade
profesional.
DENDE O 2013 CONSTÁTASE QUE AS
MULLERES SOFREN MÁIS ENFERMIDADES PROFESIONAIS QUE OS HOMES. OS
SECTORES MÁIS FEMINIZADOS SUFRIRON MÁIS A CRISE E AS POLÍTICAS DE
AXUSTE
Dende o ano 2013 constátase que o
número de partes comunicados relativos ás enfermidades profesionais
con baixa sufridas por mulleres é superior en termos absolutos ás
dos homes, a pesar de ter estes últimos índices de ocupación máis
elevados. Isto é consecuencia de que as condicións de traballo nos
sectores e actividades máis feminizados sufriron con maior rigor os
efectos da crise e das políticas de axuste. Isto, unido á falta de
políticas eficaces en materia de igualdade de xénero e de
conciliación nas empresas, contribúe á deterioración da saúde
das traballadoras.
NO 2016 REXISTRÁRONSE 436
ENFERMIDADES PROFESIONAIS CON BAIXA ENTRE AS MULLERES, FRONTE ÁS 379
QUE AFECTARON AOS HOMES
Así, no ano 2016 rexistráronse en
Galicia un total de 436 enfermidades profesionais con baixa en
mulleres, fronte ás 379 rexistradas no caso dos homes.
Estes datos reflicten un incremento
dun 20,8 por cento no caso das mulleres en relación ao 2015, ano no
que se rexistraron 361 enfermidades profesionais con baixa en
mulleres en Galicia.
Tamén no caso dos homes o incremento
foi moi significativo, dun 21 por cento, ao pasar de 313 no 2015 aos
379 de 2016.
Resulta moi destacable o que acontece
no sector servizos, claramente feminizado. Neste sector o número de
enfermidades profesionais con baixa medra progresivamente entre as
mulleres. No 2013 rexistráronse 190, 231 no 2014, 224 no 2015 e
subiu ás 270 no 2016. Isto fronte ás rexistradas entre os homes, 47
no 2013, 61 no 2014, 71 no 2015 e 67 no 2016.
Enfermidades
profesionais con baixa
2013
|
2014
|
2015
|
2016
| |||||
Homes
|
Mulleres
|
Homes
|
Mulleres
|
Homes
|
Mulleres
|
Homes
|
Mulleres
| |
Agricultura
|
4
|
4
|
5
|
4
|
10
|
4
|
12
|
7
|
Pesca
|
18
|
2
|
14
|
1
|
7
|
4
|
1
|
2
|
Industria
|
142
|
89
|
135
|
95
|
172
|
128
|
242
|
157
|
Construción
|
25
|
0
|
41
|
1
|
53
|
1
|
48
|
0
|
Servizos
|
47
|
190
|
61
|
231
|
71
|
224
|
67
|
270
|
Total
Galicia
|
236
|
285
|
256
|
332
|
313
|
361
|
379
|
436
|
Fonte:
Estatísticas de Enfermidades Profesionais. Consellería de Economía,
Emprego e Industria. Xunta de Galicia
UGT-GALICIA DENUNCIAN FALTA DE
VONTADA POR PARTE DA XUNTA E DOS EMPRESARIOS PARA POÑER FIN Á LACRA
DA SINISTRALIDADE LABORAL
UGT-Galicia xa leva tempo advertindo
da gran lacra que supón para o mercado laboral galego os índices
que presenta de sinistralidade. Unha barreira que, ano tras ano,
parece non poder salvarse. Pero dende o Sindicato insístese en que
si é unha barreira salvable e, cando menos, a curto prazo
mellorable. Hai lexislación, hai medidas e medios que se poden
implementar, o que falta é vontade por parte dos empresarios e da
Xunta para poñerlle fin xa a esta lacra.
Para UGT-Galicia, a prevención de
riscos laborais e a seguridade e saúde no traballo son aspectos de
extrema importancia na sociedade e unha mala xestión trae da man
consecuencias moi graves, ás veces irreparables, para os afectados,
as súas familias e a sociedade en xeral.
Neste contexto e no marco da
conmemoración do 28 de abril, Día internacional da saúde e
seguridade no traballo, UGT-Galicia reafírmase na idea de que para
mellorar a prevención de riscos e reducir os danos á saúde
producidos polo traballo é necesario acabar coas desigualdades e
para lograr este obxectivo proponse:
- Derrogar as normas que impediron que todos os colectivos teñan o mesmo grao de protección da súa saúde, en particular as reformas laborais que estenderon a precariedade, instalando o medo a perder o emprego, individualizando as relacións laborais, dificultando o exercicio efectivo de dereitos e profundando na desigualdade.
- Reverter a reforma do marco xurídico das Mutuas que supuxo un recorte nos dereitos de traballadoras e traballadores e que só serviu para que estas invadisen competencias dos servizos públicos, privatizando a xestión de actividades que deberían ser exclusivas da Seguridade Social.
- Intensificar as políticas activas en materia de prevención dotando cos suficientes medios económicos e humanos aos organismos técnicos como o Instituto Galego de Seguridade e Saúde Laboral e o Instituto Nacional de Seguridade e Hixiene en Traballo.
- Reforzar os mecanismos de control do cumprimento da lexislación en materia de igualdade nas empresas e de loita contra a fraude laboral e a economía mergullada.
- Desenvolvemento da Estratexia galega de seguridade e saúde no traballo 2016-2020 e da Estratexia Española de Seguridade e Saúde no Traballo 2015-2020, facendo especial fincapé en todas as cuestións relacionadas coas enfermidades de orixe laboral.
- No marco da empresa, a incorporación da perspectiva de xénero na actividade preventiva. Ao mesmo tempo, é preciso que se recuperen os investimentos en prevención e a centralidade da negociación colectiva nas relacións laborais. A negociación colectiva está estreitamente ligada á presenza de sindicatos nos centros de traballo, o que constitúe a mellor garantía para o exercicio de dereitos e para a protección da saúde.
- O establecemento da figura do delegado de prevención territorial ou sectorial, xa que no conxunto do Estado existen máis dun millón de empresas con menos de 6 traballadores, das cales máis de 62.000 atópanse en Galicia, nas que traballan dous millóns de persoas que non teñen dereito a elixir un delegado de persoal. O obxectivo sería asegurar o exercicio ao dereito á saúde e á seguridade e os niveis de protección a estes traballadores nos mesmos termos que no resto das empresas.
- Incrementar a vixilancia e control das actuacións en materia de prevención de riscos laborais por parte da Inspección de Traballo e Seguridade Social.
- A recuperación dos investimentos públicos en materia de prevención de riscos laborais.
Marzo, 2017
A
sociedade galega respondeu de forma masiva á xornada de folga no ensino. O paro
foi dun 90% na ESO e na Universidade, sendo dun 63% no global, xa que a folga
estendíase dende a educación primaria ata a Universidade. Así , milleiros de
docentes, pais e nais e alumnos saíron hoxe á rúa en Ferrol, Santiago, Lugo,
Vigo, Ribeira e A Coruña - hoxe ás 19.30 farano en Ourense - para manifestar
unha vez máis o rexeitamento á LOMCE e insistir na necesidade da reversión dos
recortes no ensino.
A
comunidade educativa quere deixar claro, unha vez máis, que non se fía das boas
palabras e que quere feitos, tal e como se explica no manifesto de folga:
"Non é admisible que un goberno en minoría continúe desenvolvendo a LOMCE
despois de que o Parlamento aprobara por ampla maioría unha proposición de lei
para derrogala. De nada valen as boas palabras e promesas dun pacto educativo
cando os feitos van en camiño contrario". Proba diso é que o goberno do PP
presentou un recurso no Tribunal Constitucional para que a proposición de lei
para derrogar a LOMCE non sexa tramitada no Congreso dos Deputados. Vulnera así
a separación de poderes e actúa así desprezando á comunidade educativa e ao
poder lexislativo onde reside o poder popular".
FesP-UGT insiste en que non se pode consentir que se exclúa das negociacións para acadar unha nova lei educativa ás organizacións sociais representativas dos distintos sectores da comunidade educativa:"Esiximos un amplo consenso tanto político como social para acadar unha nova lei educativa".
UGT recorda
que "o retraso nos orzamentos do Estado, así como o escaso incremento das
partidas dedicadas a educación no proxecto de orzamentos galegos impiden a
reversión dos recortes en educación non garantindo a igualdade de oportunidades
e profundando na desigualdade".
CONCERTADA. INCUMPRIMENTOS.
Desde o ano 2010, no que o Goberno
Autonómico deixou de aplicar o Acordo de condicións laborais para os anos 2008,
2009 e 2010 e a calidade do ensino e o
goberno central aplicou O
Real Decreto-Lei 8/2010, que estableceu o recorte do 5% nos salarios e a
conxelación retributiva, iniciouse unha serie de recortes nas condicións sociolaborais do profesorado e
no noso sistema educativo. Sete anos máis tarde, a acumulación de devanditos
recortes e a contrarreforma educativa (LOMCE) supuxeron un gran retroceso que
nos sitúa en condicións do século pasado.
- Recortes salariais
Os sucesivos recortes
desde o ano 2010 supuxeron unha diminución dun 12% no salario dos traballadores
en pago delegado.
- Inexistencia dun Acordo de Mantemento de emprego
Desde
o ano 2009 o goberno autonómico négase a negociar un acordo que permita
recolocar aos traballadores que perderon o seu posto de traballo a causa da
perda de unidades concertadas. Isto, nunha situación de crise e de continuo
descenso demográfico provocará que moitos traballadores poidan perder o seu
posto de traballo.
- Non se aboa o Paga Extraordinaria por antigüidade na empresa
O
último acordo asinado pola Administración educativa foi en novembro de 2010. En
virtude do mesmo recoñecéuselle o dereito á PEA a máis de 350 traballadores,
dos que só cobraron esta 85. Centos máis de traballadores perfeccionaron o
dereito a percibila pero a Xunta négalles aos traballadores ese dereito, anos
tras ano, na lei de Orzamentos de Galicia.
- Non existe homologación laboral nin salarial.
Despois
de tantos anos de reivindicacións, seguimos a ter un salario notablemente
inferior aos nosos homólogos de ensino público ao mesmo tempo que un maior
número de horas lectivas.
- Necesario incremento de ratios do profesorado
A
adecuada atención ao alumnado con necesidades educativas específicas só é
posible grazas ao esforzo e sacrificio dos docentes, pois a administración non
paga as horas necesarias para a implantación de programas de axuda á
diversidade, reforzos educativos, etc.
- PAS sen pago delegado
O persoal de
administración e servizos non está incluído no pago delegado e o seu salario a
día de hoxe segue incluído na partida doutros gastos. Isto ten como
consecuencia que as empresas para aforrar gastos recurran á externalización dos
servizos, coa progresiva perda de postos de traballo, e que os salarios se
manteñan practicamente conxelados coa perda conseguinte de poder adquisitivo
dos traballadores que están a sufrir os salarios máis baixos do sector.
- Non se reúne a Mesa Xeral da Concertada
Isto
é un obstáculo para que se poida negociar un novo decreto de concertos que permita
a actualización dunha lei de concertos obsoleta, que se adecúe á realidade
actual e non permita a concesión dos concertos aos centros que segregan ao
alumnado por sexo.
- Unha nova lei educativa consensuada con todos os axentes educativos
Unha
nova lei que regule o funcionamento de todos os centros sostidos con fondos
públicos e non permita as arbitrariedades na distribución das horas lectivas
nin a selección do alumnado polos centros mediante aportacións encubertas. Unha
lei que defenda a función social dos concertos educativos.
Febreiro, 2017
|
CAUSAS
|
ARTIGO
|
DURACIÓN
|
SALARIO
|
OBSERVACIÓNS
|
LICENZA MATRIMONIO
|
VI Convenio Concertada
Art.38.1º
|
15 días naturais
|
Si
|
Debe ser disfrutado inmediatamente despois do
feito causante, salvo acordo co empresario.
|
NACEMENTO, FALECEMENTO
DUN FILLO, OU ENFERMIDADE GRAVE, ACCIDENTE GRAVE, HOSPITALIZACIÓN OU
FALECEMENTO DO CÓNXUXE OU UN FAMILIAR
(ATA 2º GRAO)
|
VI Convenio Concertada
Art.38.2º
|
3 días naturais
|
Si
|
Na mesma localidade.
|
5 días naturais
|
Si
|
No caso de que o traballador
necesite facer un desplazamento superior a 150 kms
|
||
Intervención CirúrXica sEn
hospitalización que precise repoUso domiciliaRIo de parentes ata 2º grao DE CONSAGÜINIDADE OU AFINIDADE
|
VI Convenio Concertada.
Art.38.3º
|
2 días naturais
|
Si
|
Na mesma localidade.
|
5 días naturais
|
Si
|
No caso de que o traballador
necesite facer un desplazamento superior a 150 kms
|
||
TRASLADO DE DOMICILIO
|
VI Convenio Concertada.
Art.38. 4º
|
1 día natural
|
Si
|
|
VODA DE PARENTES (ATA 2º GRAO)
|
VI Convenio Concertada
Art.38.5º
|
1 día
|
Si
|
Debe coincidir co día da cerimonia.
|
DEBER INESCUSABLE, PÚBLICO OU PERSOAL
|
VI Convenio Concertada
Art.38. 6º
|
Tempo imprescindible. Cando
conste nunha norma legal ou convencional un período determinado se estará ao
que esta dispoña
|
Cando
conste nunha norma legal ou convencional un período determinado estarase ao que esta dispoña
|
Citacións de organismos
xudiciais e órganos da administración. Outros cuxo incumplimento pode xenerar
responsabilidades de índole civil, penal, social ou administrativa: mesas
electorais, xurados,...
|
REALIZACIÓN EXAMES PRENATAIS E TÉCNICAS DE PREPARACIÓN AO PARTO
E NOS CASOS DE ADOPCIÓN E ACOLLEMENTO PARA ASISTENCIA AS SESIÓNS DE
INFORMACIÓN…
|
VI Convenio Concertada
Art.38. 7º
ET Art. 37.3-f
|
Tempo indispensable
|
Si
|
Sempre que se deban realizar
durante a xornada de traballo.
|
PERMISOS NON RETRIBUÍDOS
(Asuntos Propios)
|
VI Convenio Concertada Art.39
|
15
días de permiso por curso escolar
|
Non
|
Débese solicitar con 15 días de antelación. A
empresa debe concedelo a menos que coincida co doutro traballador do mesmo nivel, no caso
do persoal docente. No caso do persoal
non docente, pode negarse a concedelo se coincide con outro traballador do
mesmo grupo. Poderase disfrutar como máximo en dous períodos
|
SUSPENSIÓN DO CONTRATO POR MATERNIDADE
|
VI Convenio Concertada Art.40.
Estatuto Traballadores Art.48.4
|
16
Semanas ininterrumpidas, ampliables no suposto de parto múltiple, 2 semanas
máis por fillo, a partir do segundo. Se o bebé require hospitalización poderá
ampliarse, a instancias da nai ou do pai.
|
Si
|
6 semanas obrigatorias para a
nai. Poderase optar porque o outro proxenitor disfrute dunha parte determinada
e ininterrumpida do período de descanso posterior ao parto ben de forma
simultánea ou sucesiva co da nai.
Se o permiso coincide co periodo de vacacións,
o tramo de coincidencia, se disfrutará a continuación do mesmo.
|
ADOPCIÓN OU ACOLLEMENTO
|
VI Convenio Concertada
Art.40. Estatuto Traballadores Art.48.4
|
16
semanas se é menor de 6 anos e 2 semanas máis por fillo a partir do segundo,
no caso de adopción múltiple
|
Si
|
Pode disfrutar o permiso o
pai ou a nai.
Se o permiso coincide co periodo de vacacións , o tramo de
coincidencia, se disfrutará a continuación do mesmo.
|
SUSPENSIÓN DO CONTRATO POR PATERNIDADE
|
VI Convenio Concertada
Art.40. Estatuto Traballadores Art.48 Bis
|
4
semanas, ampliables en dous días máis por fillo, a partir do segundo.
|
Si
|
Pódese disfrutar nun
periodo que vai desde a finalización do permiso por nacemento (que paga a
empresa), ata que finalice o periodo do permiso de maternidade ou
inmediatamente despois de finalizado este.
Poderá
disfrutarse en réxime de xornada completa ou en réxime de xornada parcial dun
mínimo do 50%, previo acordo entre o empresario e o traballador, e conforme
se determine regulamentariamente.
Deberá preavisalo coa
suficiente antelación.
|
NACEMENTO DE PREMATUROS OU HOSPITALIZACIÓN DO BEBÉ DESPOIS DO
PARTO
|
Estatuto dos Traballadores
Art.37.4 Bis
|
1 hora
cada día
|
Si
|
A concreción horaria e a
determinación do periodo corresponderán ao traballador. Terán dereito a el o pai
ou a nai.
|
2
horas cada día
|
Diminución
proporcional de salario
|
|||
LACTACIÓN
|
VI Convenio Concertada Art.41
|
1 hora
de ausencia que poderán dividir en dúas fraccións. A petición do traballador
se poderá acumular en xornadas completas. No caso do persoal en pago delegado
28 días naturais. No caso de parto múltiple, o permiso ampliarase en 28 días
máis por cada fillo a partir do segundo.
|
Si
|
Pode disfrutar o permiso o
pai ou a nai, pero non ambos á vez.
Se o permiso coincide co periodo de vacacións, o tramo de
coincidencia, se disfrutará a continuación do mesmo.
Preavisar con quince días.
|
GARDA LEGAL OU CUIDADO DE FAMILIAR (ATA 2º GRAO)
|
VI Convenio Concertada Art.42
|
Diminución
entre un 1/2
y un
1/8 da xornada
|
Proporcional
á redución
|
Menor de 12 anos, ancián que
requira especial dedicación ou diminuido físico ou psíquico sen actividade
retribuída.
|
PERMISO POR CURSOS DE PERFECCIONAMENTO
|
VI Convenio Concertada Art.43
|
Durante a duración do curso
|
Si
|
Previo permiso do empresario.
|
EXAMES OFICIAIS
|
VI Convenio Concertada Art.44
|
Os
días da celebración das probas.
|
Si
|
Debe xustificar tanto a
formalización da matrícula, como a asistencia a ditos exames.
|
VÍTIMA DE VIOLENCIA DE XÉNERO
|
ESTATUTO
DOS TRABALLADORES 37.8 (Lei Orgánica 1/2004. Medidas de Protección
Integral contra a Violencia de Xénero)
|
Redución
de xornada
|
Proporcional á redución
|
|
Reordenación
do tempo de traballo
|
Si
|
Adaptando
o horario ou flexibilizándoo.
|
||
Falta
de asistencias
|
Si
|
Consideraranse
xustificadas cando os servizos sociais ou de saúde o determinen.
|
xaneiro, 2017
31/12/2016
19/12/2016
16/12/2016
24/10/2016
17/10/2016
11/07/2016
06/07/2016
17/06/2016
13/06/2016
11/05/2016
PROCEDEMENTO E PRAZOS
APROBADOS POLA COMISIÓN PROVINCIAL DE BECAS DA PROVINCIA DE A CORUÑA NA RÚA
XUNTANZA DO 9 DE MAIO DE 2015
1. O
traballador ou traballadora presentará a solicitude no centro educativo no que
pretenda gozar da gratuidade mediante o
modelo de solicitude que se anexa a esta
comunicación, que se presentará por
triplicado.
2.
A
solicitude deberá ser selada tanto polo centro no que traballa o solicitante,
como polo centro no que se solicita a beca, se son centros diferentes. O centro receptor quedarase cun exemplar, e
devolverá dous exemplares ao solicitante: un para o propio interesado, e outro
para a organización sindical que estime conveniente, de ser o caso.
3.
O último día de prazo para presentar a solicitude é o 31 de maio de 2016. Os centros non
recollerán nin asinarán solicitudes despois desta data.
4.
A
Comisión delega nas empresas educativas a competencia de adxudicación
provisional das prazas gratuítas. A dirección do centro comunicará ao
solicitante a concesión da beca, ou ben a
denegación da mesma de maneira razoada e por escrito. O
último día para esta comunicación será o 10
de xuño de 2016.
5.
No caso
de non existir comunicación por escrito aos traballadores solicitantes, ou de
facerse esta comunicación fóra do prazo sinalado, entenderase automaticamente
concedida a beca.
6.
Os centros de ensino deberán enviar á Comisión
Mixta de Becas de A Coruña un escrito asinado pola persoa titular da Dirección,
e o Delegado/a de Persoal (un deles, no
caso de ser varios) ou o Presidente/a do Comité de Empresa, de ser o caso, no
que conste:
-
Solicitante
/solicitantes aos que se lle denegou a praza gratuíta.
-
Número
de alumnos escolarizados en cada etapa educativa.
-
Relación
de alumnos e alumnas con praza gratuíta por etapa educativa, con indicación do
nome do proxenitor/a, e centro
concertado no que presta servizos.
Este escrito, seguindo o modelo
aprobado, deberá remitirse á Comisión
Mixta de Becas á maior brevidade posible, e en todo caso non
máis tarde do día 17 de xuño de 2016.
(No suposto de centros nos que non
existe representación dos traballadores será elixido entre os membros do
Claustro un traballador para a resolución das solicitudes de beca)
7.
A
Comisión poderá revisar as adxudicación efectuadas polo centro no suposto de non
axustarse ao procedemento ou criterios establecidos pola comisión, ou no caso
de non axustarse ao convenio colectivo de aplicación.
8.
O
traballador ou traballadora ao que lle denegaran a praza gratuíta, ou os
centros afectados, poderán formular
reclamación perante
a Comisión Mixta de Becas. O último día para presentar esta reclamación será o día
23 de xuño de 2016.
9.
A
Comisión Mixta solicitará do centro a documentación complementaria que
considere oportuna e resolverá as reclamacións presentadas antes
do día 30 de xuño de 2016. A
súa decisión é inapelable. Con
este obxecto, a Comisión reunirase, de ser necesario, o día 28 de xuño de 2016.
10. Establécese a sede da Comisión Mixta de Becas nos locais da FEDERACIÓN EDUCACIÓN E XESTIÓN,
rúa Santa Clara número 23, 15704-SANTIAGO DE COMPOSTELA, Teléfono 981.58.25.27, Fax 981.58.10.73. Correo electrónico: galicia@escolascatolicas.es
CRITERIOS
PREFERENCIAIS APROBADOS POLA COMISIÓN MIXTA DE BECAS DA PROVINCIA DE A CORUÑA.
1º.- Fillos ou fillas de
traballadores ou traballadoras do propio Centro que reúnan os requisitos
esixidos no artigo 81 do VI Convenio.
2º. Fillos ou fillas de traballadores
ou traballadoras que non dispoñan no centro educativo no que prestan servizos
da etapa educativa na que están escolarizados aqueles, sempre que reúnan os
requisitos esixidos no artigo 81 do VI Convenio Colectivo.
3º.
Situación económica da unidade familiar.
Acreditarase mediante a suma da
base liquidable do IRPF dos dous proxenitores,
casiñas 488 e 495 da Declaración da Renda do 2014..
Deberase solicitar ao pai e nai
solicitantes copia da declaración da renda de ambos (declaración separada ou conxunta)
correspondente ao exercicio económico 2014.
4º.
Condición de familia numerosa do solicitante.
5º.
Concorrencia de minusvalía no fillo ou filla obxecto da beca, cunha
porcentaxe igual ou superior ao 33%.
CALENDARIO 2016
Comunicación polo centro da
concesión ou denegación da beca: antes do 10 de xuño 2016
Envío polos centros educativos da
listaxe de becas concedidas e denegadas: ata o 17 de xuño.
Prazo para a presentación de reclamación
contra as denegacións: ata o 23 de xuño (incluído)
Prazo para que a Comisión resolva
as reclamacións: 30 de xuño.
18/04/2016
+ AVISO. Devolución do 4,5% 2012. Pago delegado.
Por outro lado, e como consecuencia das preguntas dos traballadores, fixemos unha consulta na consellería que non souberon respostar, polo que, temos que fixar a nosa posición do seguinte xeito: todas aquelas persoas en situación de excedencia,baixa por maternidade, incapacidade temporal... deberedes estar atentos á nómina deste mes de abril para saber se vos pagaron as cantidades do 2012. No caso de que non fose así haberá que presentar a solicitude. Sentimos non poder darvos outra resposta pero na consellería non saben como vai interpretar o CIXTEC (Centro Informático para a Xestión Tributaria Económica-Financeira e Contable) estas situacións. Graciñas a todas as persoas que coas vosas dúbidas e consultas facedes que a nosa información sexa máis precisa.
Por outro lado, e como consecuencia das preguntas dos traballadores, fixemos unha consulta na consellería que non souberon respostar, polo que, temos que fixar a nosa posición do seguinte xeito: todas aquelas persoas en situación de excedencia,baixa por maternidade, incapacidade temporal... deberedes estar atentos á nómina deste mes de abril para saber se vos pagaron as cantidades do 2012. No caso de que non fose así haberá que presentar a solicitude. Sentimos non poder darvos outra resposta pero na consellería non saben como vai interpretar o CIXTEC (Centro Informático para a Xestión Tributaria Económica-Financeira e Contable) estas situacións. Graciñas a todas as persoas que coas vosas dúbidas e consultas facedes que a nosa información sexa máis precisa.
Saúde e saúdos.
Adxunto FETE INFORMA sobre a derrogación das reformas laborais
02/03/2016
Estamos a detectar una proliferación excesiva e, en moitos casos,
fraudulenta, na utilización doscontratos de obra e servizo. Agardemos
que este FETE INFORMA poida axudar a clarificar a situación. Para
calquera dúbida non teñades reparos en poñervos en contacto connosco. Ás
veces é a mala intención pero noutros casos é simplemente esquecemento e
falta de actualización. Dicirvos que hai uns días conseguimos que oito
contratos deste tipo se convertirán en indefinidos.
Saúde e saúdos.
15/12/15
PERMISO HOSPITALARIO
XUNTANZAS CONCERTADA
NOIA
Este xoves, 15, a partir das 17:30h. estarei en Noia, na cafetería
EQUS, na alameda. Se alguén aínda non ten o convenio, o libriño de
permisos e o decreto de convivencia, lévollos . Tamén farei entrega de
calendarios escolares, así como estarei á vosa disposición para
calquera consulta.
Se sabedes dalgunha persoa afiliada, agradecería que lle deades
aviso xa que en moitos casos non temos os correos electrónicos nin os
teléfonos.
Saúde e saúdos.
14/10/15
LALÍN
04/09/15
27/05/2015. ELECCIÓNS PERSONAL LABORAL DOCENTE
17/05/15. INFORMACIÓN CONCERTADA
Eleccións Profesorado Laboral Docente (Profesores/as de Relixión).
Achegas:
D
09/03/15
O colexio Santa Apolonia de Santiago: "centro privado sen lei"
FETE-UGT esixe á Consellería de Educación que, de forma inmediata, faga cumprir a lei ao centro privado Santa Apolonia de Santiago de Compostela e impida os agrupamentos ilegais que realiza de alumnado da ESO. ¿Por que esta pasividade da Administración educativa?
Por fetecompostela | GC ABERTO | 09/03/2015
- Este sindicato presentou o 6 de outubro de 2014 un escrito ante a Xefatura Territorial da Coruña da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria no que se denunciaban os seguintes feitos:
- O CPR Sta Apolonia xunta alumnos de 1º e 2º de ESO nun único grupo desde comezo do curso 2014-15, e tamén noutras materias de 3º e 4º ESO.
Case cinco meses máis tarde da presentación do escrito,
FETE-UGT non recibiu ningunha resposta da Xefatura Territorial e o
centro segue mantendo os agrupamentos ilegais. Isto prexudica a práctica pedagóxica e ten repercusións negativas no ámbito laboral.
Non é a primeira vez que este centro realiza este tipo de agrupamentos ilegais, posto que xa o fixo no curso 2013-14
a pesar dos diversos contactos telefónicos mantidos coa inspectora
correspondente e da visita que esta fixo ao centro o 26 de marzo de
2014, comprobando os feitos denunciados.
Ademais este centro ignora abertamente, de xeito reiterado e con total impunidade o
anterior requerimento do Servizo Territorial de Inspección Educativa da
Coruña con relación ao agrupamento de 1º e 2º ESO e de 3º con 4º.
Por todo isto, FETE-UGT esixe a actuación da Administración educativa e que obrigue ao centro Santa Apolonia a cumprir a lei en beneficio tanto do alumnado coma do profesorado.
12/01/14
15/12/14
preme aiquí
03/12/14
NÓMINAS DE ENSINO PRIVADO CONCERTADO
O referido Art 104.2 da LXSS determina:
“El empresario descontará a sus
trabajadores, en el momento de hacerles efectivas sus retribuciones, la
aportación que corresponda a cada uno de ellos. Si no efectuase el
descuento en dicho momento no podrá realizarlo con posterioridad,
quedando obligado a ingresar la totalidad de las cuotas a su exclusivo
cargo.En los justificantes de pago de dichas retribuciones, el
empresario deberá informar a los trabajadores de la cuantía total de la
cotización a la Seguridad Social indicando, de acuerdo con lo
establecido en el artículo 103.2, la parte de la cotización que
corresponde a la aportación del empresario y la parte correspondiente al
trabajador en los términos que reglamentariamente se determinen”
Así pois o modelo de nómina será o que adxuntamos con este FETE-INFORMA.
As cotizacións que adxuntamos son as establecidas para os traballadores afectados polo Réxime Xeral no ano 2014
preme aiquí
20/09/14
FETE COMPOSTELA-BARBANZA NO FACE-BOOK CLICK
18/09/14 LEMBRANZA DE INFORMACIÓN
O prazo para a presentación de solicitudes será desde o 15 ao
30 de abril de 2014, ambos os dous incluídos, independentemente da
participación ou non nos concursos de traslados.
Teléfonos de información:
Teléfonos de información:
- Servizo de Primaria: 981 544 482 e 981 544 488
- Servizo de Secundaria: 981 545 255 e 981 545 407
- Correos electrónicos: persoal.primaria@edu.xunta.es ou persoal.secundaria@edu.xunta.es.
17/09/14
08/09/14
- FETE INFORMA.- RESPOSTA A SIPPREGA.
10
09-09-14
08-09-14
Comisións de servizo por CONCILIACIÓN
Resolución provisional das comisións de servizos en atención a situacións de conciliación da vida familiar e laboral.
INFORMACIÓN RELACIONADA
Destinatarios: docentes do corpo de ensinanza secundaria, profesorado técnico de formación profesional, profesorado de música e artes escénicas, profesorado de escolas oficiais de idiomas e profesorado ou mestre de artes plásticas e deseño e mestres
Tramos de idade dos fill@s: 1 fill@ menor de 4 anos, 2 fill@s menores de 6 ou 3 fill@s menores de 12.
Teléfonos de información: no servizo de Primaria no 981 545 482 e 981 544 488 no servizo de Secundaria no 981 545 255 e 981 545 407.
Correos electrónicos: persoal.primaria@edu.xunta.es ou persoal.secundaria@edu.xunta.es . |
COMPOSTELA
As escolas infantís de Conxo e Fontiñas despiden a seis persoas
A nova empresa que as xestiona prescinde de persoal da anterior
A empresa Clece xestiona oficialmente desde o domingo as escolas infantís municipais de Conxo e Fontiñas, e efectuou onte 6 despedimentos, ao non recoñecer a persoal da anterior concesionaria, Sermasa. A UGT e a CIG reprobaron esta actuación. Ambos os sindicatos coinciden en que o Concello debe presionar para que Clece asuma todo o persoal que exercía nas dúas garderías e anuncian que así o defenderán ante a Xustiza.
Representantes de Clece que se atopaban pola mañá en Conxo, e o gabinete de comunicación da empresa, declinaron explicar a situación.
Desde o Concello, a edila María Castelao indica que a semana pasada se reuniu con esta empresa, para coñecer as súas previsións respecto ao persoal, e explicáronlle que non contaban coa coordinadora dos dous centros, por considerala un posto de confianza da anterior empresa; tampouco con outras cinco persoas sen contrato vixente, pois a súa situación estaba supeditada á duración do contrato con Sermasa.
«Fixen todo o que estaba nas miñas mans. Clece insistiu en que cumpriría o seu compromiso segundo o contrato que asinou co Concello. Mañá [por hoxe, martes] falarei do asunto coa UGT, que así mo solicitou», manifesta a edila.
O sindicato socialista representa ao persoal de Conxo, e a CIG ao de Fontiñas. Pais e nais que acudían con escolares atopáronse, desde pola mañá, cunha pancarta, e folletos de protesta pola situación.
Sorpresa dos pais
Manuel Alonso, portavoz de ensino privado de UGT e Ricardo Turnes, Sº de Política Sindical e Formación da UGT Compostela, Barbanza e Deza, insisten en que a nova empresa «non cumpre coa legalidade vixente» ao deixar sen subrogar a todo o persoal. Ademais, anunciou a través dun fax que prescindía do persoal o día 27, cando aínda non era responsable da xestión, polo que entende que non podía adoptar esa decisión.
UGT aconsellou ás dúas traballadoras que acudiron pola mañá a Conxo, e non foron admitidas, que permanecesen alí, para evitar a súa indefensión por non ter unha comunicación escrita do despedimento. Así o fixeron ata que, a última hora, acudiron ao Concello para presentar un escrito sobre a súa situación, explica Alonso. María Castelao afirmaba a media tarde descoñecer devandito escrito.
A situación sorprendeu a pais e nais. César Castelo explicaba que non se lles avisou: «Recomendaron que fixésemos un mes de adaptación dos nosos fillos, e vemos como dun día para outro non deixan traballar ás docentes que os atendían e como os nenos, que estaban contentos, vían como elas se encontraban chorando fóra da aula. Non foi un bo día para os nosos fillos», explica este pai. «Non temos nada contra o novo profesorado, o que non nos parece axeitado é como se fixo este proceso», agrega.
Ás 20.30 horas da tarde celebrouse xunto á escola infantil de Conxo unha concentración de apoio ao persoal despedido.
PSdeG e UGT piden que nas escolas infantís non se recorten prestacións
A empresa que despide a 6 traballadoras nas de Conxo e Fontiñas propuxo aumentar 3.864 horas de persoal
O Grupo Municipal Socialista e o sindicato UGT solicitaron onte formalmente no Concello que non se recorten prestacións nas escolas infantís municipais. Ambas as organizacións alertaron do risco que supoñen os 6 despedimentos materializados antonte nas de Conxo e Fontiñas, e insistiron en que se esixa á nova empresa concesionaria, Clece, que cumpra con todas as condicións aceptadas para gañar o concurso público convocado para xestionar ambos os centros.
O edil socialista Francisco Reyes resaltou que a proposta de Clece se impuxo en parte porque nela consta «unha mellora de 3.684 horas máis de persoal, e por esta mellorada percibiu 3,22 puntos». Por iso solicitan que se esixa a devandita empresa un informe «no que explique o programa que vai seguir para o cumprimento do contrato co número de horas que ofertou e con 6 persoas menos no seu cadro de persoal».
Reyes mostrou «preocupación» polo cumprimento do contrato por parte de Clece. Reprobou que tras un mes de adaptación prescíndase das educadoras despedidas, pois iso pode supor problemas pedagóxicos para o alumnado, polo novo profesorado.
Manuel Alonso, de UGT, reuniuse coa edila María Castelao «que se comprometeu a tentar unha reunión entre a empresa, o Concello e o noso sindicato para abordar a situación», afirma. «Queremos que se cumpran os pregos de condicións do contrato», agrega. Alonso insiste que «no informe económico do Concello está claro que o persoal debería ser subrogado, non consideramos procedentes os despedimentos».
María Castelao, pola súa banda, afirma que a reunión con UGT «non vai ser a última» e a próxima semana prevé un novo encontro para analizar situacións concretas. «No Concello temos o maior interese na correcta prestación do servizo das escolas infantís municipais», resalta a edila.
Comedores
Onte comezou a prestar servizo Serunión como adxudicataria do servizo de madrugadores e comedores escolares que xestiona o Concello. A substitución de empresas, neste caso, realizouse sen incidentes.
04/10/13
SECCIÓN SINDICAL
PROFESORADO LABORAL DOCENTE
(PROFESORES DE RELIGIÓN)
Remitimos este correo para, atajar, dudas que se puedan dar ante cualquier acción, situación, administrativa u educativa.
1. La administración tiene unos criterios ya delimitados
para el profesorado con destino
definitivo, en los que se encuadran los profesores de religión (Lab. Docentes).
Estos son:
- Antigüedad en el
centro
- Antigüedad en el
cuerpo (no es cierto que todos tengamos la misma antigüedad, la
consecución de los trienios y sexenios (que a UGT se nos decía que era un
a quimera), marcan las antigüedades desde la primera contratación o
destino.
- Zona educativa.
Desplazamiento del profesor menos antiguo en la misma…
Como veis la administración
sabe lo que hacer y LOS COMITÉS NO DEBEN DE ir contra criterios democráticos que funcionan,
a la perfección, con nuestros compañeros docentes. Siendo otra cosa muy
distinta la duplicidad en listas, Primaria y Secundaria o las comisiones
concedidas por la administración y los posteriores cambios de destino. Estos
aspectos los vamos a revisar. Como es labor del comité.
2.- La
retirada, mal llamada así, es supresión del centro base. Sólo se produce si hay
supresión de plaza y está regulada por la Orden , contratación, del 17 de julio de 2007. Esta orden, que da
validez a las labore docentes del Profesorado de Religión con destino
definitivo y lo igualan, al resto del personal DOCENTE, con el mismo destino.
Esta Orden no se puede obviar.
3.- La ORDEN de 12 de marzo de 2013
por la que se desarrolla el procedimiento para la admisión del alumnado en
centros docentes sostenidos con fondos públicos que impartan enseñanzas de 2º
ciclo de educación infantil, de educación primaria, de educación
secundaria obligatoria y de bachillerato reguladas en la
Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de educación. Que
en su artículo 4 especifica lo siguiente:
“Artículo 4.
Determinación del número de alumnas y alumnos por unidad escolar.
El número de alumnas y alumnos por unidad
escolar que se utilizará para estimar las vacantes en cada uno de los niveles,
es el que se indica a continuación:
a) Segundo ciclo de educación infantil y
educación primaria: 25 por unidad.
b) Educación secundaria obligatoria: 30 por
grupo.
c) Bachillerato: 33 por grupo”.
Ya entendemos lo que
puede suceder. Bien es cierto que, siempre le toca a nuestra asignatura y eso
no puede ser extensivo.
El profesor de religión está para dar
religión, como el de matemáticas, matemáticas. Pero si hay carestía horaria, se
puede complementar la jornada laboral.
No debemos de obviar
que la Orden de
17 de julio de “Titorias y otras funciones docentes”, lo confirma. Esta orden
está abalada por sentencia del Tribunal Superior de Justicia de Galicia y en la
misma se deja claro que el profesor de religión se puede dedicar, si el centro
lo estima oportuno, a otras tareas docentes.
Con todo lo expuesto, esperamos que las
dudas, que se puedan producir, queden, medianamente solventadas.
19/06/13
30/04/13
Neste FETE aparecen algunhas frases sobre a loita e os dereitos co nome dos seus autores.
Cada un deles tiña as súas razóns, os seus medos, os seus soños e a súa frase.
Escribe aquí a túa:
E maniféstate connosco este 1 de maio ás 12 na alameda de Santiago. Eles non teñen límite; nós debemos poñelo. Loita polos teus dereitos.
26/04/2013
- A Consellería está a mandar as resolucións das solicitudes de habilitacións feitas en marzo de 2012 (máis vale tarde que despois). Estade atentos ao correo electrónico, xa non as mandan por correo ordinario porque segundo me dixeron perden moito tempo metendo nos sobres os fo resolucións (aínda que pareza mentira).
- En fin, adxunto FETE ao respecto.
XORNADA LABORAL CONCERTADA
22/04/2013
ESCOLAS INFANTIS CONCELLO DE TEO